
Sectron: Prezentace výsledků projektu v rámci programu OPPIK
26.06.2023V letech 2019 - 2021 společnost SECTRON s.r.o. realizovala projekt Elektromobilita I v rámci program...
Datum 20.07.2016
Společnost Velor-X-Trike před nedávnem ve Staré Bělé otevřela showroom, ve kterém zájemci najdou nabídku všech typů vozidel na elektrický pohon a taky veřejnou dobíjecí stanici.
„Je to největší salon na elektromobilitu v České republice, který má být ucelený, co se týká prodeje elektrických vozidel od elektrického jízdního kola přes elektrické tříkolky, čtyřkolky, skútry, motocykly i obnovitelné zdroje, jako jsou solární elektrárny, větrné elektrárny, kogenerační jednotky,“ řekl ing. Brída.
Jako předvoj před otevřením prvního showroomu elektromobility v ČR, byla zprovozněna první dobíjecí stanice z veřejného osvětlení v centru Opavy na ulici Masařská. Za touto první elektro-stanicí a jejím otevřením stojí firma Velorxtrike s.r.o., která i tuto první elektro-stanici zafinancovala. Firma se prodejem a výrobou motocyklů a skútrů zabývá už 25 let. Do širšího povědomí vešla ale před šesti lety, když oživila výrobu legendárních vozidel Velorex . Vytvořila nástupnický model pod novou značkou Velor-X-Trike.
V tuzemsku jsou již registrované první kusy nového vozidla Velor-X-Trike, což jsou tříkolky i el. čtyřkolky. Jedná se o levná elektromobilní vozítka, sestavená ve spolupráci s čínskou firmou s kterou v oblasti designu a výroby firma již spolupracuje více jak 15 let. Elektromobilitě pro různé typy využití se chce podnikatel Pavel Brída věnovat v budoucnosti stále intenzivněji. Vozítka elektro- celokapotovaná vč. oken a dveří tedy použitelná téměř pro celoroční provoz, jsou určena pro jednoho nebo dva lidi, na jedno nabití dokážou ujet až 80 kilometrů a jsou určena hlavně pro městský provoz… „Nabíjí se zhruba těch pět hodin do plné kapacity a rychlost může vyvinout až 55 kilometrů v hodině. Mají topení, odvětrávání a taktéž rekuperaci, tedy zpětné dobíjení baterií např. při jízdě z kopce. V nabídce a prodeji jsou již i nově modely 2017 tedy se silnějším motorem, větším dojezdem až 110km, možností volby baterií, typu a kapacity, couvací kamerou aj. vychytávkami, na kterých jsme usilovně společně vč. designu pracovali“ uvedl ing. Brída.
Cena tříkolek včetně baterií začíná bez DPH na 119.900 korunách, čtyřkolky jsou zhruba o 20.000 dražší. Jednotlivé díly se vyrábějí v Číně, finální kompletace a montáž se dělá ve Staré Bělé. „S tím, že v budoucnu, pokud ty prodeje budou zajímavé, nejen na trhu v České republice, chystáme se i na trhy na Slovensko, Polsko, Německo a dál, by se celá kompletní výroba mohla převést zde k nám do České republiky. Nicméně nepředbíhejme…čas ukáže…“ řekl ing. Pavel Brída.
Jaké kategorie musí být řidičský průkaz pro Vaší čtyřkolku?
do jaké váhy může být řidič a spolujezdec ?
Dík za odpověď
Musí to být skupina B. Není zde limit váhy řidiče ani spolujezdce.
Dobrý den je možné řídit bez tp? Děkuji předem za snad kladnou odpověď Khol Miroslav Žatec 736741967
Co se týče elektromobilů,,,tohle mi přišlo jako dobrý článek https://www.dopravniznaceni.com/Jak-je-na-tom-Cesko-s-elektromobily-dnes-b5045.htm
CO si o tom myslíte?