S napětím sledujeme nejnovější trendy a proud informací posíláme k vám…

Solar Impulse 2 dokončil v Abu Dhabi svou cestu kolem světa bez jediné kapky paliva

Datum: 27.07.2016

CoNhbtYWYAApqhM.jpg-small CoShtFzWEAApbm3.jpg-large

Solar Impulse 2 se zapíše do dějin historie, když v úterý ráno těsně po 4 hodině dokončil svou cestu kolem světa čistě na solární pohon. Letadlo pilotované Bertrandem Piccardem přistálo na letišti v Abu Dhabi po 48 hodinovém letu z Káhiry. Přistálo na tomtéž letišti, ze kterého v březnu 2015 odstartovalo do Ománu. Na cestě kolem světa tak urazilo přes 43 tisíc kilometrů a připsalo si 558 letových hodin.

Poslední 17. etapa letu dala Piccardovi zabrat, protože letadlo se v noci z neděle na pondělí dostalo nad Saúdskou Arábií v důsledku vysokých teplot do turbulencí. „Nemůžu uvěřit, že jsem přistál, 13 let poté, co jsem snil o obletu zeměkoule bez paliva…

Švýcarsko, Monako a SAE jsou tři země, které věří v @solarimpulse a #cleantechs (čisté technologie). Děkuji !,“ napsal Piccard na Twitteru.

Cílem celého projektu byla propagace tzv. čistých technologií. Za více než rok se solární letadlo zastavilo kromě Spojených Arabských Emirátů a Egypta i v Ománu, Indii, Myanmaru, Číně, Japonsku, USA a Španělsku. Přelet Atlantiku (6765 kilometrů) mu trval 70 hodin, na zdolání Tichého oceánu (13.010 kilometrů) potřeboval 118 hodin. Kvůli poškození baterií si musel dát realizační tým devítiměsíční přestávku na tichomořském ostrově Havaj.

Náklady na projekt podporovaný velkými firmami jako Solvay, Omega, Schindler, ABB zda Google se odhadují na 89 milionů eur. Křídla letadla, jejichž rozpětí je větší než má Boeing 747, tvoří 17.000 solárních článků a vysoce výkonné baterie, akumulující energii k letu i během noci.

Podle stránky solarimpulse.com dosahovalo letadlo průměrnou rychlost 75 km/h, maximem bylo 216 km / h. Nejlépe se dostalo do letové hladiny 8500 metrů. Našli se však i kritici, podle nichž Solar Impulse 2 sice je zázrakem techniky, není však vhodné pro každodenní použití. Zatím mu škodí i extrémní počasí a jeho technologie jsou citlivé resp. nedokonalé. I to způsobilo, že záměr Piccarda a Borschberg znovu přistát ve Spojených arabských emirátech už loni v srpnu se zpozdil téměř o rok.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

třináct − devět =