Jističe BONEGA® řady DPN – konec zdlouhavé lokalizace poruchy v obvodech s předřazeným jedním proudovým chráničem
30.04.2021Rozšíření povinného použití proudových chráničů bezesporu přispělo k vyšší bezpečnosti a ochraně zdr...
Datum 06.10.2016
Skupina Lapp poprvé představila své portfolio kabelů a konektorů pro odvětví železniční dopravy na mezinárodním veletrhu dopravní techniky InnoTrans, který se konal ve dnech 20. – 23. září 2016 v Berlíně. Kromě jiného představil novou logistickou koncepci.
Skupina Lapp dodává široké spektrum standardních produktů do 24 hodin, a to i ve velmi malých množstvích. Dokonce i v případě zřídka požadovaných typů kabelů a příslušenství, jež jsou zhotovovány na zakázku, dokáže tato německá rodinná společnost realizovat dodávku o několik týdnů dříve, než bývalo zvykem. Standardní doba dodání od výrobců kabelů pro lokomotivy, železniční vozy a vozové soupravy metra je 4 měsíce. Na rozdíl od ostatních dodavatelů mohou zákazníci u skupiny Lapp objednávat i malé délky kabelů již od pouhých 100 metrů. Kabely lze dodat i ve specifických délkách požadovaných zákazníky. Dříve bylo pro společnosti působící v segmentu kolejových vozidel velmi obtížné zajistit kabely v malém nebo nestandardním množství. Minimální výrobní délka je v závislosti na typu kabelu u většiny dodavatelů obvykle 1 000 metrů a více. Díky dostupnosti kabelů ušetří zákazníci náklady na skladování. Lapp navíc nemá stanovenu ani minimální hodnotu objednávky.
Krátká doba dodání, jež je výsledkem sofistikovaných skladovacích řešení na všech kontinentech, je jednou ze specialit skupiny Lapp. Právě díky ní si skupina získala zákazníky z celé řady odvětví. Nyní Lapp aplikuje tento jedinečný prodejní přístup v odvětví železniční dopravy. Tím řeší problém, se kterým se potýkají všichni velcí výrobci kolejových vozidel. Období krátce před termínem dodání nově vyvinuté lokomotivy nebo nového typu vozu může být poměrně hektické, protože se nezřídka stane, že je třeba na poslední chvíli změnit projekt elektrických rozvodů. Pokud výrobci musí na nové kabely 4 měsíce čekat, je třeba datum dokončení bezpodmínečně posunout. „Zde vidíme pro naši skupinu největší příležitost,“ říká Thorsten Grünberg, který je od jara tohoto roku Market Manager pro oblast kolejových vozidel ve skupině Lapp. Thorsten Grünberg má v tomto odvětví bohaté zkušenosti: Než nastoupil na svou aktuální pozici, působil 25 let v různých prodejních funkcích se specializací na spojovací technologie v železničním průmyslu.
Přestože skupina Lapp teprve vstupuje na evropský železniční trh, již dlouhou dobu v této oblasti působí v Koreji. Kabely Lapp se používají v rychlovlacích vyráběných jihokorejskou společností Hyundai Rotem. Tyto vlaky jsou provozovány na lince Korea Train eXpress (KTX) vedoucí ze Soulu do měst Mokpcho a Pusan. Lapp Korea Competence Centre a také továrna, kde se vyrábějí kabely, se nacházejí ve městě Songnam. Skupina Lapp zde vybudovala závod na zesíťování izolace kabelů elektronovým paprskem. Při tomto procesu se vystřelují svazky elektronů na izolaci kabelu, což následně umožňuje kabelu odolávat značným teplotním výkyvům v rozmezí od −40 °C do 120 °C.
Skupina Lapp představila na veletrhu InnoTrans nejen kabely ÖLFLEX® TRAIN, ale také kabely pro přenos dat UNITRONIC®, datové komunikační systémy ETHERLINE®, průmyslové konektory EPIC®, kabelové vývodky SKINTOP® a systémy značení FLEXIMARK®. Všechny tyto produkty splňují přísné protipožární požadavky dle ustanovení normy ČSN EN 45545 a lze je proto použít i v osobních železničních vozech.