Deutsche Post testuje v Německu loď na solární pohon pro přepravu balíků
16.10.2022Společnost Deutsche Post AG, působící pod názvem Deutsche Post DHL, testuje v rámci pilotního projek...
Datum 13.10.2016
23. Mai 2013, Berlin, Deutschland, Deutsche Post DHL, Elektrofahrzeuge [Foto: KAY HERSCHELMANN Telefon:+49 (0)30-2927537 Mobil: +49 (0)171 26 73 495 email: Kay.Herschelmann@t-online.de, Berliner Sparkasse BAN: DE02 1005 0000 1554 5828 37 BIC-/SWIFT-Code: BE LA DE BE BLZ: 10050000 Konto-Nr.:1554582837 Alle Rechte vorbehalten. Urhebervermerk wird gemaess Paragraph 13 UrhG verlangt. Weitergabe an Dritte nur mit Genehmigung des Fotografen. NO MODEL RELEASE!]
To, že už nějakou dobu německá pošta používá elektrická auta, by nebylo nijak zvláštní a překvapivé. Vláda Angely Merkelové se snaží všemožnými způsoby podporovat bezemisní aktivity. Co ale překvapivé je, že Deutsche Post navrhl a vyrobil ve spolupráci s firmou RWTH Aachen, vlastní elektrickou dodávku, kterou používá pro rozvoz pošty. Ambice Deutsche Post jsou tak veliké, že se rozhodla koupit kontrolní balík akcií této partnerské firmy a začala tak fakticky tyto vozy vyrábět sama.
Těchto nových vozů již jezdí přes tisíc, ale to nestačí. V plánu je vyrábět až 5 tisíc vozů ročně. Do konce roku se má rozjet druhá směna, aby se tohoto čísla dalo dosáhnout. Největší looser v těchto plánech je automobilka Volkswagen – právě jejich dodávky v německé poště dominují. Zatím…
Šéf Wolkswagenu Matthias Mueller, prohlásil: “Jsem velice naštvaný. Samozřejmě se ptám sám sebe, proč se Deutsche Post neobrátila na naši divizi komerčních vozidel.”
Možná chtěla Deutsche Post dát jen takový malý políček věhlasné a sebevědomé automobilce, která svou vinou a arogancí ztratila velkou část důvěry jejich zákazníků. To se jí ale tak trochu “vymklo” z rukou, protože podle nedávného prohlášení, chce tyto vozy prodávat i třetím stranám, čímž se stává konkurencí automobilových společností včetně značky VW.
Deutsche Post je velice pragmatickou společností, pokud se týče výběru vozidel. Zaměřuje se především na praktické využití než na marketing. Dodávky byly navrženy pro životnost 16 let a pracovnímu nasazení 10 hodin denně a 6 dnů týdně. Všechny dodané komponenty jsou robustní a například dveře byly navrženy tak, aby vydržely 200 otevření a zavření denně bez jakýchkoliv problémů. Toto byl záměr nové “automobilky”, raději než se zaměřovat na luxusní styl vozu. Samotný vůz ujede přes 100 kilometrů a k tomu mu mají pomoci Li-Ion baterie o celkové kapacitě 20 kWh. Elektromotor o výkonu 30 kW (případně 45 kW) dokáže vůz rozjet až na 85 km/hod.
Držíme palce a doufám, že i Česká pošta se bude naším západním sousedem inspirovat.