Fronty na veganský burger ze Silicon Valley

Datum 22.10.2016

Dlouho očekávaný veganský burger start-upu Impossible Foods dorazil do amerických restaurací. Malá firmička sídlící v přízemním domě v Redwood City v Kalifornii, kterou doposud nikdo neznal, přišla na trh se šťavnatým hamburgerem, který vypadá a také chutná jako ten opravdový.

„Čtyři roky nikdo mimo tuhle budovu nevěděl, že existujeme a to jsme také chtěli,“ říká ředitel a zakladatel Patrick O. Brown

Společnost založili v roce 2011 a společnosti s rizikovým kapitálem do ní postupně odvážně ve 4 fázích investovali 182 milionů dolarů. V posledním kole investic v roce 2015 se přidal také Bill Gates. V Impossible Foods, pracoval Brown spolu s dalšími 125 kolegy – vědci, odborníky na výživu, marketingovými experty na tom, aby zdokonalil veganskou verzi nejoblíbenější americké pochoutky – hamburgeru. Krávy jsou podle Browna „neefektivní technologií“, vyžadující mnoho vstupů k produkci masa s výstupem, který se od paleolitu nijak dále nevyvíjel.

„Posláním této společnosti je ukázat pojídání zvířat jako zbytečné“, říká Brown a dodává „Nechceme, aby naše jídla byla pouze vynikající, ale aby byla lahodná, jako maso.“

Nikdy by nepojmenoval jeho inovaci jako “Veggie Burger”, které v představách konzumentů asociuje s představami o nevýrazné chuti vyplývající z různých kombinací zrn, sóji a fazolí. Jeho placička je kombinace proteinů, tuků, aminokyselin a vitaminů odvozené od pšenice, kořenů sóji, kokosových ořechů, brambor a jiných rostlinných zdrojů.

Brownovy motivace pro úplnou náhradu masa jsou rozmanité. Pro chov zvířat se využívá třetina zemědělské půdy na naší planetě, zároveň ničí milióny stromů a zvířata navíc spotřebovávají velké množství vody. Brown si je vědom, že o tom všichni vědí, ale nikdo to nebere vážně. Jeho burgery se v Americe setkávají s pozitivním ohlasem a co nevidět společnost plánuje prodávat její produkty i v supermarketech – nejprve samozřejmě v těch amerických.

Stego 700 x 200 px

Napsat komentář