Jubilejní 30. ročník veletrhu AMPER 2024 s podtitulem SMART AND CONNECTED WORLD je připraven
11.03.2024Veletrh AMPER se vzhledem k prezentaci firem na nejvyšší úrovni v České republice a&n...
Datum 28.06.2017
ABB získala zakázku na dodávku nabíjecí infrastruktury pro vozový park elektrických autobusů Volvo, který bude od roku 2018 provozovat společnost Transdev Blazefield. ABB dodá tři nabíjecí stanice HVC 300P a elektrickou rozvodnu. Zařízení bude instalováno na autobusovém nádraží v Harrogate, historickém lázeňském městě na severu Anglie.
Zakázka je významná tím, že se jedná o první projekt elektrických autobusů ve Velké Británii, který bude využívat koncept OppCharge, tedy „příležitostné nabíjení“, kdy se autobusy pomocí rychlonabíjecí infrastruktury nabíjejí při čekání v konečné stanici.
Alex Hornby, generální ředitel Transdev Blazefield, uvedl: „Rychlonabíjecí stanice od ABB mají významné místo v dlouhodobé vizi společnosti Transdev. Usilujeme o to, aby se Harrogate stalo městem nízkoemisních autobusů s využitím nejnovější světové technologie. Naším cílem je odstranit dopravní zácpy, zlepšit možnosti volného pohybu a vytvořit lepší prostředí v Harrogate i okolí.“
Nabíjení trvá pouze tři až šest minut a odpadá tak nutnost dlouhých zastávek za účelem nabíjení. Tato inovace je nejnovější technologií, kterou Transdev Blazefield zavádí za účelem snížení emisí a zlepšení dalších aspektů autobusové dopravy. Příležitostné dobíjení ve veřejné dopravě vedle nulových emisí dovoluje menší velikost akumulátorů autobusu. Tím se snižuje celková hmotnost vozidla, a tím se zvyšuje energetická efektivnost celé autobusové sítě.
Daan Nap, ředitel globálního prodeje nabíjecích technologií pro elektrické autobusy v ABB, uvedl: „Tato zakázka navazuje na naše nedávné úspěchy v jiných zemích. Jedná se o první zařízení s rozhraním OppCharge ve Velké Británii. Tato technologie přispěje k dalšímu rozšíření elektrických autobusů, neboť umožňuje využívat totéž nabíjecí zařízení pro různé značky vozidel.“
Autobus se automaticky spojí s nabíjecí stanicí ABB HVC 300 P. Ta je vybavená nabíjecím sloupem a akumulátory autobusu se z něj nabíjí přes palubní pantografy. Hlavní výhodou je kompatibilita nabíjecích stanic HVC 300P s rozhraním OppCharge, která znamená i kompatibilitu s jinými značkami a modely elektrických autobusů využívajících příležitostné nabíjení.
Vzhledem k tomu, že společnost ABB svou rychlonabíjecí technologii vyvinula ve spolupráci s předními výrobci elektrických vozidel, zohledňuje budoucí požadavky vozových parků. To přináší příznivý poměr cena/výkon pro provozovatele, neboť nabíjecí infastruktura se dokáže přizpůsobit rozšíření vozového parku.
Tento projekt je další premiérou ABB ve Velké Británii v oblasti nabíjení elektrických autobusů. Mezi minulé úspěchy se řadí například dodávka nabíjecí infrastruktury pro první plně elektrické autobusy ve městě Coventry v roce 2011.
Martin Hale, marketingový a prodejní manažer ABB pro nabíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla, uvedl: „Jsme velmi rádi, že jsme v rámci této přelomové zakázky měli možnost zavést koncept OppCharge ve Velké Británii. OppCharge umožňuje snížení hmotnosti elektrických autobusů a zvyšuje energetickou efektivnost. Baterie se dobíjejí často, a výrobce vozidel tak může zmenšit jejich velikost.“
O technologii OppCharge se dozvíte více na www.oppcharge.org.
Nabíječky autobusů ABB
Volvo 7900 Electric
* Doba nabití záleží na topografii, zatížení a klimatických podmínkách.