Před osmdesáti lety zemřel Nikola Tesla, nejvýznamnější elektrotechnický inženýr
07.01.2023Narodil se sice v Srbsku, ale světové slávy se mu dostalo až ve Spojených státech amerických a po ví...
Datum 30.09.2017
Samořiditelné automobily se v současné době začínají stále více prosazovat. Největším inovátorem v této oblasti je Tesla, která nyní pracuje s firmou AMD na architektuře specializovaného mikroprocesoru, který si bude schopen s touto technologii samořiditelných vozů poradit. Tesla touto spolupráci tak sníží svou závislost na společnosti Nvidia, která jí dodává GPU, tedy grafické procesory, pro systém autopilotu Tesly.
Tesla vývojem svého vlastního čipu, který by měl řídit autonomní vozidla zřejmě sleduje právě takovéto omezení dominantní role Nvidie. Vybavení pro autonomní řízení osobních vozidel je aktuálně velmi ostře sledovaným byznysem. Tesla spolupracuje i s firmou Mobileye, která jí dodává čipy pro její systém Autopilot v podobě asistenta řízení, který umožňuje vozidlům Tesla řídit se automaticky v provozu a samostatně parkovat.
V červenci se Mobileye rozhodla potvrdit s Teslou spolupráci. A jak dodává Business Insider, bylo to jen několik měsíců poté, co majitel modelu Tesla S Joshua Brown, zemřel při smrtelné nehodě. Tu zavinil právě systém Autopilot. Prostřednictvím Mobileye ale do segmentu samo řiditelných aut vstoupil i americký gigant Intel. Ten v březnu za 15,3 miliardy dolarů Mobileye koupil. A to právě kvůli podpoře vlastního projektu autonomních vozidel.
Letošní rok má být pro „čipové“ vnitřnosti autonomních vozidel u Tesly klíčový. Mobileye má totiž představit aktualizace softwaru pro systém Autopilot druhé generace. Analytici proto věří, že problematika jediného dodavatele čipů pro autonomní řízení, tak jako v případě Nvidia pro Teslu není zdravým vývojem na trhu. Zkrátka Nvidia už nemůže být jediným zdrojem čipů pro chytrá auta budoucnosti. Nikdo ale firmě nebere „vedoucí postavení“ v segmentu výroby čipů pro autonomní vozidla.