S napětím sledujeme nejnovější trendy a proud informací posíláme k vám…

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých

Datum: 05.02.2018

YT_hero_1280x720

Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté nálepkování mladých. Slova jako generace X, Y, Z nebo Linksters ale neobsáhnou vše, co znamená být mladý v roce 2018. VUT se poprvé rozhodlo netvořit náborovou kampaň jenom pro středoškoláky, ale jako generační výpověď o nich. Oprýskaná školní jídelna, medicinbaly a hromadné on-line sdílené ponížení included.

„Na VUT věříme, že nejsme omezeni tím, do jaké generace patříme, a tím, jak ji někdo nadefinoval. Limity si klademe sami, a proto mluvíme o generaci VUT. Ta podle nás očekává kvalitní základy a možnost rozvíjet svůj talent, protože to je důležité pro budoucnost,“ vysvětluje název kampaně Pavla Ondrušková z Oddělení marketingu a vnějších vztahů VUT. Není náhoda, že Oxfordský slovník zvolil za slovo roku 2017 youthquake, tedy spojení mládí a zemětřesení, které dnes způsobuje nejen ve vnímání kultury a společnosti.

„Je to něco jako generační výpověď a zároveň přiznání marnosti třicátníků dělat obsah pro mladé,“ myslí si Jiří Fiala, který se podílel na tvorbě námětu i postprodukci. Proto i letos VUT sáhlo k netradičnímu pojetí tématu, aby ukázalo, že dokáže připravit budoucí absolventy i na profese, které v tomto okamžiku ještě neexistují. „Technické věci jsem se na VUT naučila tak dobře, že kamkoliv jsem ve světě přišla, v tomto ohledu jsem byla nejdál,“ vzpomíná na studia na FIT Drahomíra Herrmannová, která momentálně pracuje v Národní laboratoři v Oak Ridge ve Spojených státech.

„Jak bude vypadat inženýr v roce 2039? Přiznávám, že na VUT věštit neumíme, takže zatím nevím, jestli budou naši absolventi jednou pracovat jako konstruktéři samořiditelných aut, nebo jestli budou manažery v dronové logistice, anebo jestli se stanou specialisty na koordinaci lidsko-robotických vztahů. Faktem ale zůstává, že téměř 65 % stávajících studentů základních škol bude podle zahraničních průzkumů v budoucnu pracovat na pozicích, které v tomto okamžiku ještě neexistují,“ upozorňuje rektor VUT Petr Štěpánek.

Jednou z osobností, které s Generací VUT spojily své jméno, je i režisér Jan Bártek, který natočil satirickou komedii Kosmo: „Kampaně VUT mě baví už dlouho a po loňské skvělé Sem patřím jsem si říkal, že by bylo fajn být součástí toho všeho. A jak se říká: Pozor na to, co si přejete, mohlo by se vám to splnit, tak na podzim přišla nabídka, jestli se nechci na kampani podílet.”

“Napsat další dobrý scénář k VUT je těžší, než vypravit Space-X na Mars. Hodně mi pomohli samotní studenti středních škol. Zrežírovat je, a mít po boku Jendu Bártka, už bylo vyloženě za odměnu,” říká režisérka a scénáristka Karolina Zalabáková.

Letos se brněnská technika poprvé výrazněji prezentuje na Instagramu.“Už v minulosti se nám vyplatilo používat více komunikačních kanálů současně. Letos poprvé má také hlavní video i vertikální variantu, která odkazuje k oblíbenému mobilnímu video formátu,” doplnila Ondrušková. Na sociálních sítích se mohou uchazeči, stávající studenti i absolventi jednoduše identifikovat díky novému hashtagu #generacevut.

Na webu www.generacevut.cz najdou uchazeči nejen hlavní video, ale i další doplňující videa, tzv. extras: například rektora VUT natáčejícího vlastní vlog. VUT se stejně jako v minulých letech snaží i letos odlehčenou formou komunikovat celospolečenská témata: ať už to byl kult nerdů, nedostatek žen v technice nebo nyní oblíbené škatulkování generací.

Loni získalo VUT za svou náborovou kampaň Sem patřím, která cílila na přilákání žen ke studiu technických oborů, mezinárodní cenu EUPRIO Award za nejlepší marketingový počin evropské univerzity.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *