Elektrický Hyundai Kona dnes odhalen v Ženevě

Datum 06.03.2018

Dnes začal první den ženevského autosalonu a společnost Hyundai na něm odhalila svůj elektrický model Kona. Tímto modelem společnost doufá, že bude vozidlem – ne příliš velkým a ne příliš malým. Stejně jako všechny současné vozy značky Hyundai se pochlubí atraktivním stylem. Pro zákazníky, kteří chtějí elektrické auto a mají poněkud hlouběji do kapsy, nabízí Hyundai levnější variantu s 99 kW elektromotorem a dojezdem 300 km na jedno nabití. K tomu bude sloužit baterie o kapacitě 64 kWh. Pro ty, co si chtějí jízdu s novým crossoverem více užít, je připravena verze s o 50% silnějším motorem a dojezdem 470 kilometrů. Tento typ baterie už má kapacitu baterie 64 kWh.

V obou případech nabijete akumulátory na 80 % kapacity pomocí rychlonabíječky za asi 54 minut. Využijete-li klasické zásuvky, budete potřebovat více než 6 hodin u slabší varianty, případně 9 hodin a 40 minut s kapacitnější baterií.

Ve srovnání s klasickou Konou se nezměnila jen použitá technika, ale i design. Příď nově dostala zacelenou masku, která má působit stylověji, hlavně ale zlepšuje aerodynamiku vozu, což se v případě elektromobilu obzvláště hodí. Odvážnější ale mohou jít ještě dál, mohou kupříkladu elektrický crossover vybavit střechou v jiném barevném provedení než zbytek auta. V praxi to dělá celkem 21 nejrůznějších kombinací.

Změnily se i samotné rozměry. Šířka 1800 mm zůstala, ale vůz je o 20 mm vyšší (1570 mm) a 15 mm delší (4180 mm). Rozvor 2600 milimetrů zůstal zachován. Auto je pak posazeno na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin. Kufr pojme 332 litrů včetně prostoru pro nabíjecí kabel, případně 373 l bez něj.

Změny spatřujeme i v interiéru, tou hlavní je zřejmě přepracovaná středová konzola se všemi potřebnými tlačítky a voličem jízdy. Další funkce a data o automobilu čerpáte ze sedmipalcové obrazovky s vysokým rozlišením. Nechybí ani head-up displej s informacemi o jízdě přímo v zorném poli řidiče.

Po jízdní stránce řidiči jistě ocení adaptivní tempomat, který kromě jiného dokáže zcela zastavit a auto do tří sekund zase rozpohybovat, rozjede-li se kolona před ním. Systém pracuje v rychlostech 0-180 km/h. S dalších položek vypíchněme automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, varování před vybočením z jízdního pruhu či hlídání mrtvého úhlu.

Ceny na českém trhu ještě neznáme.

EPM 700 x 200 px

Napsat komentář