Módní hořák trhá prodejní rekordy. Stačilo jen, aby za ním stál samotný Musk

Datum 15.04.2018

Elon Musk si v posledních letech vybudoval takovou pověst a obrovskou fanouškovskou základnu, že se mu díky pouhému videu a několika málo tweetů podařilo za několik dní utržit miliony dolarů za jeho novou hračku – plamenomet.

Jeho Boring Company (název je v angličtině dvojsmyslný, protože slovíčko Boring znamená jak nudný tak i vrtací) se podařilo prodat více než 15 000 plamenometů s jen nepatrným popisem, jak vlastně funguje. Na webových stránkách Boring Company najdete jen obrázek plamenometu a dvouřádkový velmi stručný popis… a samozřejmě také cenu – 500 dolarů. S tímto jednoduchým popisem přinutil lidi k vlastní představivosti.

Jistý politik chce sice prodej této Elonovy hračky v Kalifornii zakázat. Především to není první komerčně dostupný plamenomet – dvě podobná zařízení byla uvedena na trh již před třemi lety. Navíc pořád neexistují žádné oficiální informace o tom, jak zařízení funguje nebo co je hořící látka. Zdá se, že to není nic jiného než obyčejný propanový hořák, jen s elegantním designem. Vojenské plamenomety často používají kapalné palivo, jako je nafta nebo benzín nebo používají systém dvou nádrží, který smíchá hořlavé palivo s hnacím plynem. Obě metody vedou k mnohem dramatičtějšímu proudu ohně než to, co nabízí vrtací společnost.

Na trhu jsou k mání plamenné plamenomety. Ion MX42 je plamenomet spalující benzín nebo etanol a plamen dosahuje do vzdálenosti 10 metrů a stojí 1 000 dolarů. Thromflame’s Xmatter Flamethrower kombinuje malou propanovou nádrž s lahví na CO2. Jeho výrobce tvrdí, že zařízení může chrlit plamen až na vzdálenost 30 metrů. Tyto plamenome­ty jsou samozřejmě mnohem nebezpečnější než tento módní propanový hořák od Elona Muska. Boring Company ve svém minimalistickém popisu dále uvádí, že je to “nejbezpečnější plamenomet na světě”. Za předpokladu, že je používán zodpovědně, je asi stejně nebezpečný jako zahradní grilování.

Pro společnost, která předpokládá, že bude předním stavitelem nových sítí automobilových tunelů, nemá velký smysl investovat spoustu času do navrhování takovýchto plamenometů. Plamenomety značky Boring Company pravděpodobně mají stejný význam jako kšiltovky této firmy – něco vydělat a zvýšit povědomí o značce. Tady Boring Company určitě uspěla.

Výstava Volty 700 x 200 px

Napsat komentář