Weby zaměřené na jeden produkt vám vydělají víc

Datum 21.05.2018

Internet začíná být pro mnoho firem atraktivní prodejní kanál. Přečtěte si, jak využít takzvané mikrostránky při uvedení technologické novinky na trh.

V roce 2016 vyvinula společnost Atlas Copco novou technologii VSD+ pro průmyslové kompresory. Řešila tedy otázku, jak novou technologii prezentovat potenciálním klientům.

Technologie kompresorů VSD+ je poměrně sofistikovaná i pro odbornou veřejnost. Agentura AITOM Digital navrhla vytvoření mikrostránky, což byl pro Atlas Copco nový, dosud nevyzkoušený postup. Atlas Copco zvolil chytlavý název domény, který si hraje se slovy – StlacteNaklady.cz.

„Mikrostránky vídáme stále častěji v oblasti B2C, což je ale škoda, své nezastupitelné místo mají i v komunikaci firem k firmám,” říká vedoucí vývoje AITOMu Tomáš Odl. „Zřejmou výhodou je, že novinka nezapadne na mateřském webu, který je robustní. Mikrostránka umožnila firmě zvolit moderní design, který by dobře ilustroval inovativnost značky Atlas Copco.”

Velkou výhodou je, že se klient soustředí pouze na jeden typ produktu. Mikrostránky přehledně nabídnou veškerou technickou dokumentaci, vyřeší obavy klientů a nabídnou jim kontakt přímo na regionálního obchodního zástupce.

Bez znalosti dat se kvalitní web postavit nedá

Vývoj začal AITOM rozsáhlou vstupní studií, která mapovala stávající situaci na trhu, konkurenci, konkurenční výhody, očekávání zákazníků, analýzu klíčových slov a návrh marketingové a komunikační strategie. Protože se jedná o velmi specifický obor, byl součástí studie také telefonický průzkum, který se zaměřil na rozhodovací proces zákazníků.

„Podobnou vstupní studií by měl začínat každý projekt. Výstup tvoří zadávací dokumentaci a informační strukturu webových stránek. Díky znalosti situace, můžeme přizpůsobit web tak, aby koreloval s požadavky zákazníků,” vysvětluje obchodní ředitel AITOMu Daniel Musil.

Na základě dat se tvoří struktura webu, hierarchizují se informace a tvoří modely webu (wireframy). Díky telefonickému průzkumu a dalším analýzám například agentura ještě před vývojem zjistila, jaké argumenty jsou pro nákupčí firem důležité. Weby se obvykle zaměřují na vyplnění poptávkového formuláře. V tomto případě ale uživatelé raději telefonicky kontaktují přímo obchodního zástupce. Web tedy vede uživatele k medailonkům obchodních zástupců, nikoli k anonymnímu formuláři.

Zásadním argumentem pro novou technologii jsou úspory a stabilní technické vlastnosti. Proto agentura navrhla jako domi­- nantní prvek kalkulačku, kde je možné si úspory spočítat. Malý web neznamená omezený web Mikrostránky se odlišují tím, že mají jen několik málo stránek, v některých případech jen jednu. To ale vůbec neznamená, že by omezovaly možnosti prezentace. Stránky, díky menšímu rozsahu, mají přehlednou intuitivní strukturu.

„Snadná orientace zákazníků je velkou výhodou mikrostránek. Velké webové stránky korporací jsou často uživatelsky méně přívětivé,” dodává Tomáš Odl. „Pro prezentaci komplexní řady si nedovedu představit vhodnější kanál.”

Technologicky jsou stejně kvalitní jako rozsáhlé portály. Například StlacteNaklady.cz existuje v 5 jazykových mutacích, které se ovládají z jednoho administrativního rozhraní.

Aitom
Dny teplárenství 700 x 200 px

Napsat komentář