Elektrický crossover Jaguar I-Pace je na trhu

Datum 23.08.2018

Když americká společnost Tesla uvedla před šesti lety, v létě 2012, na trh její dlouho očekávaný Model S, vytvořila tím zcela nový segment automobilového průmyslu: luxusní elektrický vůz. Od té doby v tomto segmentu zcela dominuje světu, ale letos 1. března se rozhodla britská společnost Jaguar Land Rover tento monopol na výrobu luxusních rodinných elektrických vozů firmy Elona Muska narušit, když představila model I-Pace již připravený k výrobě.

Ve specifikacích Jaguar slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, což je dost na to, aby vás při prud­kém rozjezdu vmáčknul do sedadla. Duální motory navržené přímo Jaguarem zajišťují pohon všech kol a baterie s kapacitou 90 kWh a 432 články typu „pouch cell” hravě zajistí dojezd přes 400 km. Tato čísla se shodují s čísly modelu X od Tesly (verze s baterií 75 kWh), která v Americe začíná na 80 000 dolarech. Společnost Jaguar sice zatím neoznámila ceny I-Pace, ale dá se očekávat, že budou v podobném rozpětí – a jakmile si zákazník začne přidávat různé doplňky jako luxusní nátěry a plyšové materiály, cena se rychle zvýší.Ve specifikacích Jaguar slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, což je dost na to, aby vás při prud­kém rozjezdu vmáčknul do sedadla. Duální motory navržené přímo Jaguarem zajišťují pohon všech kol a baterie s kapacitou 90 kWh a 432 články typu „pouch cell” hravě zajistí dojezd přes 400 km. Tato čísla se shodují s čísly modelu X od Tesly (verze s baterií 75 kWh), která v Americe začíná na 80 000 dolarech. Společnost Jaguar sice zatím neoznámila ceny I-Pace, ale dá se očekávat, že budou v podobném rozpětí – a jakmile si zákazník začne přidávat různé doplňky jako luxusní nátěry a plyšové materiály, cena se rychle zvýší.

Na každé nápravě elektrického Jaguaru je jeden elektromotor. Auto disponuje výkonem 294 kilowattů a 696 newtonmetry točivého momentu, to je dost pro jeho maxi­mální rychost 200 km/h. Udávaná spotřeba elektrické energie je 21,2 kWh/100 km. Vůz tvoří hliníková karoserie, baterie jsou uloženy uprostřed mezi nápravami. Vpředu nalezneme zavěšení na dvojitých příčných ramenech, vzadu víceprvkovou nápravu Integral Link. Za příplatek můžete mít elektromobil s pneumatickým odpru­žením nebo  s konfigurovatelným systémem Adaptime Dynamics. Umístění akumulátorů umožňuje ideál­ní rozložení hmotnosti automobilu 50:50, těžiště vozidla je pak přibližně o 130 mm níže než u modelu F-Pace.

I-Pace je sice středně velkým SUV, ale díky typu pohonu a předsunuté kabině slibuje prostor uvnitř na úrovni velkých konkurentů. Uprostřed namísto klasického tunelu je praktická odkládací schránka s objemem 10,5 litru. Pod zadními sedadly je k dispozici stolek a odkládací prostor na notebook. Kufr nabízí slušných 656 litrů, při sklopení zadních sedaček dostaneme dokonce 1453 l. Jako první model značky Jaguar dostal elektromobil multime­diál­ní systém Touch Pro Duo. Kombinuje intuitivní ovládání dotykové obrazovky, senzory a mechanické ovládací prvky. Součástí je i vys-pělá navigace, která vyhodnocuje topografii zvolené trasy, postřehy z předchozích cest či styl jízdy. Na základě získaných dat umí s velkou přesností určit dojezd a stav nabití.

S autem si dokonce můžete popovídat, komunikaci obstará hlasová služba Amazon Alexa. Vůz vám tak odpoví na otázku, zdali je zamčený, jaká je úroveň nabití nebo jestli vám bude aktuální dojezd stačit na cestu do vámi zvolené cílové stanice. Taktéž premiérově u vozů Jaguar bude možné software aktualizovat bezdrátově. I-Pace vstupuje na automobilové trhy ve výbavách S, SE, HSE a First Edition. Jaguar připomíná, že jsou všechny inspirovány designem původního konceptu. Na kompletní ceník si budeme muset ještě počkat, ale v České republice bude startovat na částce přesahující dva miliony korun. Součástí nabídky je osmiletá záruka na baterie (nebo omezena na 160 000 km). Celý vůz má záruku tři roky, případně do ujetí sto tisíc kilometrů.

Výstava Volty 700 x 200 px

Napsat komentář