Ceny PHM letí nad 50 Kč. Ovlivní to trh s elektromobily?
09.03.2022Některé čerpací stanice už překročily pomyslnou "baťovskou" cenu 49.90 Kč a naftu už nabízejí přes p...
Datum 01.11.2018
Schneider Electric se primárně zaměřuje na nabídku produktů a řešení pro rezidenční, bytové i komerční budovy, ale také pro firemní parkoviště nebo hotely. Nabíjecí stanice Schneider Electric neslouží pouze k nabíjení elektromobilů, ale umožňují jejím uživatelům také správu přístupu a řízení energie.
Schneider Electric aktuálně jedná s několika developery, kteří plánují nebo již mají ve své standardní nabídce možnost vybavení parkovacího stání nabíjecí stanicí. Společnost současně reaguje na potřeby obyvatel bytových domů, kteří chtějí mít kontrolu nad přístupem k nabíjecím stanicím.
„Naše řešení umožňuje již v základním provedení uzamknout kabel v nabíjecí stanici a zamezit možnosti přerušení nabíjení neoprávněným uživatelem. Možné je také rezervování nabíjecí stanice pro konkrétního uživatele v době jeho nepřítomnosti,“ popisuje Leoš Kabát.
Schneider Electric poskytuje rovněž systém řízení energie, který zlepšuje komfort a umožňuje nabíjení elektromobilů více uživatelům bez nutnosti navýšení výkonu odběrného místa. To je praktické v různých každo- denních situacích.
„Potřebujete například dočasně snížit výkon nabíjecí stanice, protože manželka zapne myčku nebo pračku. Nebo chcete nabíjet v noci mimo špičkový odběr, kdy nejsou spuštěny ostatní spotřebiče. Nebo byste rádi dobíjeli s ohledem na signál HDO (nižší sazba) či na výrobu z fotovoltaické elektrárny. V těchto případech potřebujete posunout nabíjení elektromobilu na konkrétní čas nebo plynule či skokově řídit výkon nabíjecí stanice se zřetelem na aktuální odběr domu,“ přibližuje Leoš Kabát.
Produkty i řešení Schneider Electric zohledňují i skutečnost, že většina elektromobilů prodaných v Česku umožňuje pouze jednofázové nabíjení 3,7 kW (7 kW). Rozdíl mezi nabíjením z klasické domovní zásuvky (určené pro nabíjení) a z nabíjecí stanice je řádově v jednotkách hodin. Nicméně s prodloužením doby dojezdu elektromobilu, zvýšením kapacity baterií a umožněním třífázového nabíjení (např. Tesla, Renault Zoe), přináší nabíjecí stanice větší komfort pro uživatele právě v rychlosti nabíjení. Obecně lze říci, že domovní zásuvka nabije elektromobil za 1 hodinu na 10 km jízdy, ale 11kW nabíjecí stanice již na 60 km.