S napětím sledujeme nejnovější trendy a proud informací posíláme k vám…

Rolls-Royce chce čistější lodní dopravu

Datum: 05.01.2019

Roald_Amundsen

Britská společnost Rolls-Royce nejvíce proslavená výrobou luxusních limuzín, ale také leteckých motorů špičkové kvality, ve své tiskové zprávě oznámila spuštění bateriového systému určeného pro lodě. Cíl je jasný: Čistý, bezpečný a zároveň levný způsob pohonu nákladních a přepravních lodí, které se v současné době významně podílí na znečišťování životního prostředí.

Skladování energie v bateriích je pro majitele lodí velkou investicí. Návratnost se maximalizuje, když je systém správně dimenzován pro danou loď a zahrnuje také inteligentní řízení výkonu. Rolls-Royce dodává systémy pro skladování energie od roku 2010, ale skutečná bateriová úložiště byla předtím dodávána externí firmou.

Skladování energie v bateriích je pro majitele lodí velkou investicí. Návratnost se maximalizuje, když je systém správně dimenzován pro danou loď a zahrnuje také inteligentní řízení výkonu. Rolls-Royce dodává systémy pro skladování energie od roku 2010, ale skutečná bateriová úložiště byla předtím dodávána externí firmou.

Společnost nyní přišla na trh s velmi konkurenceschopným, vysoce účinným a kapalinou chlazeným akumulátorovým systé­mem s modulárním designem a kapalinou chlazenými li-ion bateriemi, zvaným SAVe Energy, který umožňuje přizpůsobit se individuálním požadavkům na energii a výkon.

Systém vyhovuje všem mezinárodním právním předpisům pro pohonné systémy s nízkými a nulovými emisemi.Vývojové práce na tomto projektu byly částečně financovány Norským programem pro výzkum – ENERGIX. Tři lodní společnosti – Color Line, Norled a Norská pobřežní správa lodní dopravy jsou v tomto vývoji partnery a zajišťují, že tento systém bude pokrývat širokou škálu možných nasazení, včetně trajektů, výletních lodí a víceúčelových plavidel.Systém SAVe Energy bude zákazníkům dodáván z Bergenu v Norsku, kde sídlí dceřiná firma Rolls-Royce Power Electric. Od roku 2010 dodal Rolls-Royce bateriové systémy pro lodě o kapacitě zhruba 15 MWh. Jen v příštím roce to ale má být již kapacita 15 až 18 MWh.

V současné době Rolls-Royce pracuje na elektrifikaci lodí a trajektů norské poštovní společnosti Hurtigruten. Ta zajišťuje rozvoz pošty loděmi podél 2700 km dlouhého západního norského pobřeží a funguje již od roku 1893.

Dále pracuje Rolls-Royce také na vývoji pokročilé rybářské lodi pro norskou společnost Prestfjord. V květnu 2018 norský parlament rozhodl, že zcela ukončí provoz lodí a trajektů vypouštějících emise v norských fjordech spadajících do Světového dědictví UNESCO, a to do roku 2026. Přístupné tak budou jen elektrolodím. –r–

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *