Největší hybridní loď na světě s baterií 11,5 MWh vypluje za dva roky
26.06.2022Dvousetmetrová hybridní loď Saint-Malo společnosti Brittany Ferries by už v roce 2024 měla být nasaz...
Datum 13.07.2019
Provozovatel norské lodní přepravy a pošty, společnost Hurtigruten, vypustila na vodu novinku ze své flotily. Plavidlo pro 500 cestujících je navrženo tak, aby bylo schopno plout i v tvrdých podmínkách vod za polárním kruhem. Loď je pojmenována podle norského průzkumníka Roalda Amundsena, který v roce 1911 jako první na světě dosáhl jižního pólu.
„Motory obsahují akumulátory, které nám umožňují v případě potřeby plout pouze za pomoci baterií. A to až hodinu v kuse,“ uvedl výkonný ředitel Daniel Skjeldam. Společnost také odhaduje, že baterie sníží spotřebu paliva a ušetří asi 20 procent emisí oxidu uhličitého. „Očekáváme, že baterie budou v nadcházejících letech důležitou součástí lodní dopravy, ale samozřejmě neočekáváme, že naše lodě budou schopny fungovat pouze na baterie, protože loď může plavat až dvacet dní v oblastech, kde neexistují žádné dobíjecí stanice,“ doplnil Skjeldam.
Podle něj bude mít společnost k dispozici během tohoto roku další hybridní výletní loď s dvojnásobnou kapacitou než loď Roald Amundsen. Rovněž očekává, že se se infrastruktura dobíjecích stanic bude nadále zlepšovat. Zatím je to v Norsku možné pouze v Bergenu.