Zákazníkům ikonického newyorského obchodního domu Bloomingdale hrají koledy roboty

Datum 15.12.2019

Vánoční atmosféru New Yorku pomáhá vytvářet 12 robotů ABB, kteří jsou hlavní atrakcí ikonického obchodního domu Bloomingdale stojícího na Manhattanu na 59. ulici. Roboty jsou k vidění ve třech z 12 vánočně vyzdobených výlohách obchodního domu a ABB v nich představuje schopnost robotických a automatizačních technologií revolučním způsobem měnit způsob prezentace zboží (tzv. visual merchandisingu) a nabízet zákazníkům dynamičtější a překvapivější maloobchodní prostředí a zákaznickou zkušenost. 

  • Další důkaz úspěšné spolupráce robotů a lidí: roboty ABB zdobí stromečky a baví zákazníky vánočními koledami a karaoke 
  • YuMi, ikonický robot ABB, připravuje pro hosty kávu Nespresso 
  • ABB a andyRobot® , animátor robotů, vytvářejí jedinečné expozice, v níž obchodníkům představují možnosti, jak v budoucnosti dále zlepšovat „zákaznickou zkušenost“ 
  • Dynamické výlohy s pohybujícími se roboty přitahují vice pozornosti než tradiční staticky koncipované výlohy

ABB a jeho dlouholetý kreativní partner andyRobot® využili nadšení, které vyvolává interakce robotů a lidí, a pokusili se s jejich pomocí v obchodním domě Bloomingdale nejen více vtáhnout návštěvníky do akce, ale také jim nabídnout jedinečný vizuální zážitek a ukázat, jakými způsoby lze robotické technologie využít v maloobchodním prostředí. 

V první ze tří uvedených výloh mají návštěvníci možnost sledovat 4 roboty ABB (IRB 120) při zdobení vánočního stromku. Dva roboty připevnění k podlaze podávají 20 zlatých ozdob dalším dvěma robotům upevněným ke stropu, které ozdoby rozvěšují na větve stromů. Ozdobený stromek poté roboty stejným způsobem odstrojí a celý 30minutový proces začne znovu. 

V další výloze hraje vánoční orchestr složený ze 4 robotů IRB 1200 vánoční koledy. Roboty hrají na mosazný shaker, tamburínu, koncertní zvony a futuristický digitální xylofon. Návštěvníci obchodního domu si mohou stisknutím tlačítka na výloze vybírat, kterou ze tří nabízených vánočních písní a koled si chtějí poslechnout (Deck the Halls, Jingle Bells a We wish you a merry Christmas). Při výběru písně navíc robot zákazníka vyfotí a tuto fotografii zobrazí na monitoru uvnitř výlohy.

Ve třetí výloze je robotické karaoke RoboScreen® Christmas Carol Karaoke. Návštěvníci si mohou vybrat z připravené nabídky písní, jejichž text se jim objevuje na třech pohyblivých 38” grafických displejích, připevněných třech robotech IRB 120.

RoboScreens, patentované animátorem robotů andyRobotem, zajišťují na video displeji vysoce koordinovaný pohyb v šesti osách. Jsou-li ve skupině (v různých formacích), mohou na nich divách sledovat jeden celistvý obraz nebo video. Pokud jsou použity samostatně, zobrazují jednotlivé synchronizované obrazy, které doslova přeskakují z obrazovky do obrazovky.  Tak vzniká vysoce poutavé a dynamické „divadlo”, které v tomto případě inspiruje návštěvníky na ulici, aby se přidali a zpívali spolu s roboty.

Uvnitř obchodního domu pak na návštěvníky čeká ikonický kolaborativní robot YuMi, který pro zákazníky připravuje kávu Nespresso dle jejich výběru. Robot YuMi je navržen tak, aby mohl zcela bezpečně pracovat po boku lidí, zákazníci tak mohou být v těsném a přímém kontaktu s robotem, a nejen si vychutnávat jedinečné představení nejnovějšího kávovaru společnosti Nesspreso a samotnou kávu, ale také si zblízka prohlédnout robota přímo v akci. YuMi zvládá celý proces přípravy kávy s robotickou přesností a mobilitou, od výběru a vložení vybrané kapsle s kávou po podání horkého nápoje a vyhození použité kapsle do koše na tříděný odpad.

„Jsme nadšení, že můžeme být součástí vyhlášených vánočních oslav v New Yorku a návštěvníkům obchodního domu Blooomingdale předat naše vánoční pozdravy a ukázat jim, jak robotizační a automatizační technologie mohou výrazným způsobem oživit a zatraktivnit dobu, kterou zákazník tráví v obchodě, a zlepšit tak zákaznickou zkušenost,” uvedl Marc Segura, Global Head of Service Robotics ABB. „V rámci naší prezentace v tomto obchodním domě chceme maloobchodníkům ukázat, jak mohou pomocí robotů přidat visual merchandisingu na dynamičnosti a atraktivitě. V budoucnosti budou moci maloobchodníci využívat robotické prostředky k vytváření inovativních medií, které jim umožní nejen komunikovat se zákazníky, ale také předvádět výrobky a zaujmout zákazníky v místě prodeje, a to mnohem větší měrou než v případě tradičních postupů.” 

Všechny roboty použité v obchodním domě Bloomingdale nepřetržitě monitoruje tým ABB z ústředí americké robotiky v Auburn Hills (Michigan) pomocí technologie ABB Ability™ Connected Services. Tento špičkový systém vzdáleně monitoruje a analyzuje informace získávané přímo od robotů. Technici ABB tak mohou včas identifikovat a preventivně řešit případné problémy, které by mohly vést k neplánované poruše. 

Andy Flessas (aka andyRobot) je americký designér robotů, počítačový animátor a majitel společnosti Robotic Arts. Kromě jiného vyvinul RoboScreen, roboticky řízený video displej, a je rovněž autorem softwaru RobotAnimator. Tento zásuvný modul (plug-in) pro software Maya je určený pro animaci robotů a kromě jiného umožňuje robotům pohupovat se, klouzat se a točit se dokola. 

Andy začal pracovat s roboty ABB v roce 1999 a od té doby vyvinul řadu robotických řešení pro umělecký a zábavní průmysl z celého světa.

EPM 700 x 200 px

Napsat komentář