S napětím sledujeme nejnovější trendy a proud informací posíláme k vám…

Pozastavení výroby společnosti využívají k digitalizaci a jiným vylepšením

Datum: 21.03.2020

B2A_foto

V posledních dnech nabírá šíření koronaviru na obrátkách a lidé se snaží hledat jakákoliv pozitiva. Stále víc a víc firem ruší výrobu. Uzavření fabrik ale společnosti využívají dlouho odkládaným procesům digitalizace, oprav a inovací obecně.

Restaurace, obchody s textilem i výrobní podniky podléhají nařízením vlády a z toho vyplývajícím omezením. Podniky tak dobu odstavení mohou využít pro digitalizaci svých služeb. Nová situace ukazuje, že progresivní společnosti s moudrým vedením kladou vyšší důraz na rychlejší průběh jednání i dodání finálního řešení digitalizace.

„V době, která snad brzy přijde, bude digitalizovaná výroba či další procesy znamenat o to rychlejší cestu z krize a získání důležitého náskoku před konkurencí,“ komentuje situaci Petr Kubíček ze společnosti B2A

 Co obnáší digitalizace a jak dlouho trvá?

Pojem digitalizace vnímáme jako proces zavádění digitálních technologií do nejrůznějších odvětví výroby, ale i každodenního života. V každodenním životě to představuje telefon místo pevné linky a analogového foťáku. Ve výrobě pak tablet místo ušmudlaného bločku mistra. Digitalizace výroby se liší jak rozsahem dodávaného řešení, připravenosti dané firmy tak sektorem podnikání.

„Vždy záleží na připravenosti firmy a pokaždé jsou podmínky silně individuální. Rozhoduje objem dodávaného řešení. Zjednodušeně lze ale říct, že to jsou jednotky týdnů až měsíců. Typ podniku samozřejmě také hraje roli,“ dodává Petr Kubíček.

Co je pro to potřeba?

Nejdůležitějším předpokladem pro firmy je vhodný informační systém a připravenost dat. Absence základních dat dělá aplikaci řešení neefektivní. Daty se v tomto případě myslí zapisované údaje do informačního systému, které firma sbírá ze svých procesů. Může jít o data odváděné výroby, kontroly naměřených hodnot, ale i servisních operací čí položek na skladě.

„Aplikace bez tohoto předpokladu sice dokážeme napojit, ale přínos pro firmu není maximální. Naštěstí je uvědomělost firem v této oblasti stále větší, a tak bývají ve většině případů připraveny,“ dodává Kubíček

Zvýšený zájem společností je přirozený

Zvýšený zájem o digitalizaci procesů pociťují firmy již delší dobu. Logicky aktuální situace nahrává firmám, které dnešní dobu chtějí využít pro dokončení důležité transformace interních procesů, aplikování digitálních řešení a inovací obecně.

„Přirovnal bych to k závodům formule 1, když na trať vjede vodící vůz. Všichni najednou mají čas popřemýšlet, upravit taktiku, snížit rozdíly a pak se do toho znova naplno dát,“ zakončuje Kubíček.

Více informací zde

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

18 − 18 =