VXT.cz – levná elektřina na kolech

Datum 25.03.2020

Před čtyřmi lety jsme zveřejnili první rozhovor s Pavlem Brídou, tehdy ještě v jeho prvním showroomu v Ostravě, specializovaném na prodej elektrických vozidel, zejména automobilů, motocyklů, skútrů a elektrických jízdních kol. Svůj záměr dodávat na trh levnější plně elektrická vozidla nevzdal ani po těžkých začátcích a tak vám nyní přinášíme nové informace, kam se za tu dobu dostal a s čím chce vyrukovat na trh v tomto roce.

Jak se máte a co se událo nového ve firmě VXT pod Vaším vedením za poslední čtyři roky?

Děkuji, mám se dobře a dvě dospívající děti doma v pubertě… Nicméně za poslední dva roky se toho u nás ve firmě hodně událo, především jsme se jasně vyhranili, kterým směrem v oblasti elektromobility chceme jít. Nebude to osobní doprava, i když stále máme v nabídce naše vozidlo VXT ve vylepšené verzi VXT QUADRO, s kterým jsme jako první vkročili na evropský trh již v roce 2015. Nový model 2020 tohoto vozu je jiný již od pohledu – zadní část má upravený design, má elektrické stahování oken, větší prostor pro spolujezdce vzadu, lepší brzdy, LCD displej včetně zadní kamery a jiná drobná vylepšení. Vozy modelu 2020 jsou již skladem na našem salonu v Opavě, jejich prodejní cena včetně DPH se pohybuje okolo 190 tis. Kč včetně baterií. Ale nyní je naše hlavní zaměření na dodávková vozidla sloužící pro rozvážkové služby (delivery servis) různého zboží a pro profesionální pracovní využití zejména v rozlehlých areálech firem, hotelů a penzionů či nemocnic nebo v městských a příměstských částech, kde bude ideální kapacita dojezdu přes 100 km na jedno nabití, bez závislosti na externích dobíjecích stanicích. Máme zde v ČR vlastní výrobu, kde se specializujeme na provádění nástaveb pro naše e-vany, jedná se o boxy a uložné prostory dle přesné specifikace a požadavků českého i německého zákazníka. Jsou to individuálně vytvořené nástavby například pro přepravu zásilek, ložního prádla, přepravu psů, dokonce i úpravy pro pohřební služby atd. …

Zmiňujete německé zákazníky, jak se rozvíjí Vaše pobočka VXT v Německu?

Dá se říct, že Německo je v tuto chvíli náš nejvýznamnější obchodní partner. Minulý rok jsme prodali na německý trh asi 160 vozidel s různými úpravami na zakázku, zejména sklápěčky, e-vany s nástavbovými boxy, boxy se solárním panelem, se speciálním úložným prostorem například pro rozvážku ložního prádla v hotelových rezortech atd. Uplatňujeme individuální přístup k zákazníkovi dle jeho potřeb v daném prostředí. Vzhledem k našim úspěchům na německém trhu a snaze se tam i nadále rozvíjet, vstoupil do VXT – Deutschland další minoritní partner. Naše firma se nyní jmenuje ARI GmbH a je připravena na další expanzi v roce 2020 především v segmentu dodávkových vozidel. Dokonce máme záměr v budoucnu postavit v Německu velkou mon- tážní linku. To by významně posunulo rozvoj naší firmy, nyní vozy jen kompletujeme v prostorách u nás v Říčanech. Německý trh je dynamický a rychle se rozvíjející, což se bohužel o našem malém českém trhu plném nesmyslných nařízení a bez jakékoliv podpory ze strany státu říct nedá. Je tu mnoho nadšenců, ale zatím se nám nedaří vybudovat pevné prodejní pozice jako v Německu. Nicméně jsme stále patrioti a všechny novinky určené pro evropský trh vždy jako první představujeme zde v ČR.

Přesto se neustále ve VXT posouváte v pro­deji i v rozvoji modelových řad dopředu, jak zvládáte práci na nových modelech ve spolupráci s Čínou?

Já to zvládám dobře, tahle činnost mne stále baví. Naší velkou výhodou je, že máme více jak 25 let zkušeností s čínskými partnery a dodavateli. Máme v Číně vlastní firmu a za ty roky nás tam respektují. Vědí, že se s jejich designem vozidel v Evropě nechytnou, takže rádi spolupracují a jsou nakloněni změnám. Létám do Číny často, navrhujeme koncept nových dodávek, designu jak exteriéru, tak interiéru. Na podzim 2019 jsem odsouhlasil design finální e-dodávky a taktéž menšího e-vanu. Zakomponoval jsem do designu naše veškeré zkušenosti a připomínky našich zákazníku, takže vozy mají více místa pro řidiče a spolujezdce, evropský fashion design a dále portable baterie. To jsou jednoduše vyndávací baterie, aby řidič rozvážející celý den zboží nebyl závislý na externím dobíjení a neztrácel tím čas. Než mu naložíte náklad, tak si baterie vymění a může bez čekání pokračovat s rozvozem dalších cca 100 km. V lednu 2020 jsme v České republice představili poprvé pro Evropu elektrickou tříkolku tzv. TRILOBBIT. Může sloužit nejen k rozvážkám a má náš vlastní design, který jsem společně řešil s firmou TMEC. S nimi spolupracuji osobně od roku 1997 a uvedli jsme na trh přes moji firmu Motoscoot a.s. (od r.1991, kde jsme prodali celkem více jak 36.000 motocyklů) mimo jiné i slavné betky – nástupce babety a taky našeho nového Pionýra v retro stylu a designu a nyní ho máme připraveného pro výrobu i v elektrické verzi. TRILOBBITa plánujeme montovat v ČR v Jawě Divišov spolu s firmou Hagemann. S kvalitní baterií Panasonic by jeho konečná cena se měla pohybovat okolo 69 tisíc korun včetně DPH. Uvidíme, zatím je vše v jednání. Také máme v homologačním procesu pro EU velkou e-dodávku, typ jako furgon i jako nástavbu. Takže uvidíme, jak to dopadne.

Je vidět, že se ve firmě pořád něco děje, jak dobíjíte “baterky“ Vy sám?

Podnikám už od roku 1991 a stále naplno, jak nejlépe umím. Musím zaklepat, že mi to tak ani nepřipadne, protože auta a motorky jsou moje záliba. Vždycky jsem byl příznivcem motorů na benzín, nejsem až takový magor do elektromobility, jak to teď vypadá… Ale doba nás nutí k elektromobilitě, nové zákony Evropské unie, neustále se zpřísňující emisní předpisy atd. atd. Takže odpočinek hledám ve svých youngtimerech … tedy více jak 30 let starých motorkách a autech. Věnuji se jim ve své firmě Motoscoot, kde ve volném čase repasuji staré Jawy, Pionýry a podobně, takže se vracím v díl­ně do svých mladých let, kdy jsme si doma v garážích svoje jawičky upravovali, to mne na­bíjí. Samozřejmě taky moje rodina, lyžování a chalupa ve Štramberku. Pokud je čas, tak odpočinek na chalupě s rodinou a s výletem na motorce mi úplně stačí.

EPM 700 x 200 px

Napsat komentář