E-learning – inovativní cesta k B2B zákazníkům v čase COVIDu

Datum 06.03.2021

Grafika: archív Aitom

Pandemie má na svět B2B obchodu dvojí účinek. Na jedné straně uzavírá některé tradiční cesty k zákazníkům: veletrhy, osobní schůzky nebo školení partnerů, na straně druhé přináší nové atraktivní možnosti, jak se k zákazníkům dostat.

2021: Využijte e-learning jako geniální nástroj pro B2B business

Příkladem toho, jak se na B2B obchodní procesy podívat nově, je e-learning. „Zapomeňte na nudná firemní video školení. E-learning můžete pojmout jako skvělý byznysový a komunikační prostředek pro svou obchodní síť. Pro B2B klienty z něj například dokážeme udělat komplexní obchodní nástroj pro komunikaci celé B2B obchodní sítě,“ vysvětluje Daniel Musil, Account Director digitální agentury AITOM.

Jak díky e-learningu dostat informace k prodejcům?

Představte si velkou výrobní firmu s klasickou organizační strukturou. Má kvalitní produkt, síť obchodních zástupců a prodává své zboží ve stovkách prodejen. Potřebuje zvednout svůj tržní podíl a vytvořit lepší vztah koncových prodejců ke své značce. Existuje cesta, jak to dokázat pomocí onlinu? Ano!
Příkladem takového klienta je ISOVER – výrobce izolačních stavebních materiálů. Na základě analýz mu AITOM pomohl zavést komplexní e-learningový systém, který vzdělává koncové prodejce stavebnin online a přímo tak ovlivňuje výši prodejů.

Oproti klasickým offline školením má spoustu výhod:

  • Pružnost. Chce-li ISOVER stovkám prodejců stavebnin cokoliv sdělit, může to udělat hned.
  • Pravidelnost. Nové informace o produktech dostávají prodejci vždy po určité době. Tím je pro ně značka zapamatovatelná a ochotněji se nové věci učí.
  • Systém. Distribuci informací prostřednictvím videí, obrázků a textů může klient naplánovat dopředu a dobře se na ni připravit.
  • Zpětná vazba. Díky testům má ISOVER přehled, co o jeho produktech prodavači skutečně říkají zákazníkům. A také může zpětně získat zajímavé náměty, co by bylo dobré v informacích doplnit či opravit.

E-learning jako motivace pro prodejce

Není třeba objevovat kolo, abyste dosáhli změny. Největší váhu na rozhodnutí koncového zákazníka, jakou značku izolace si koupí, má doporučení od prodejce ve stavebninách. Získat jeho pozornost znamená dostat se ke koncovým zákazníkům, kteří si přijdou vybrat izolační materiál.
Právě v přímém dopadu na obchodní výsledky je nejvyšší přidaná hodnota celého řešení.

Další možnosti využití e-learningu v B2B

„E-learning můžete flexibilně využít i pro mnoho jiných účelů. Školení personálu, zajištění kybernetické bezpečnosti, komunikaci se zákazníky… vždy záleží na konkrétním business modelu a obchodních cílech firmy,“ dodává Daniel Musil z AITOMu.

Hledáte také inovativní řešení pro svůj pro B2B business? Kontaktujte přímo Dana Musila a dohodněte si konzultaci ZDARMA: daniel.musil@aitom.cz

Daniel Musil, Aitom

Výstava Volty 700 x 200 px

Napsat komentář