Čínští vědci sestrojili protisatelitní zbraň, která může způsobit vnitřní explozi

Datum 17.11.2021

Čína otestovala svou první protisatelitní zbraň v roce 2007 a od té doby zkoumá alternativní technologie, jak likvidovat satelity bez toho, aby po nich na oběžné dráze zůstaly tisíce střepů. Foto: Shutterstock

Tým čínských vojenských vědců tvrdí, že sestrojili a otestovali robotické zařízení proti družicím, které dokáže umístit malou výbušninu do výfukové trysky dané sondy.

Místo toho, aby výbušnina roztrhala družici na kusy a zanechala na orbitu tisíce malých úlomků, může tato zbraň způsobit “časově řízenou, stabilní explozi”, napsal profesor Sun Yunzhong a jeho kolegové z Hunanské polytechniky v Xiangtanu v článku publikovaném minulý měsíc v domácím časopise Electronic Technology & Software Engineering.

Nové metody ničení nepřátelských družic se však staly poměrně snadno odhalitelnými, a tak země začala vyvíjet způsoby, jak se zaměřit na vesmírné sondy pomocí výbušnin.

Vzhledem k tomu, že se Čína stále více zaměřuje na posilování svých schopností ničit satelity, vyjádřila americká armáda své znepokojení, zejména pokud jde o sondu Shijian-17, která údajně od roku 2016 provádí neobvyklé manévry.

Šéf amerického vesmírného velitelství generál James Dickinson tvrdí, že experimentální sonda by mohla svými robotickými rameny zachytit jiné družice. Vysvětlil také, že Čína “aktivně usiluje o vesmírnou převahu” pomocí systémů kosmického útoku.

Richard Pappen