EXPO 2020 v Dubaji bude ještě dva měsíce. Užitečné tipy pro návštěvu pavilonů a cestování
30.01.2022Světová výstava EXPO 2020 v Dubaji, která byla z důvodu koronavirových opatření posunuta o rok, se b...
Datum 15.01.2022
Foto: Bellwether Industries
Jeden ze způsobů, jak se vyhnout dopravním zácpám, předvedl v Dubaji britský startup Bellwether Industries. Společnost byla založena v roce 2019 a až dosud se držela zcela mimo pozornost médií. Nedávno se však rozhodla to změnit a dát světu vědět, na čem posledních 24 měsíců pracovala. A tím je futuristický létající hyperautomobil, který by mohl dosáhnout rychlosti 200 km/h. Testovací verze tohoto vozidla letěla ve středu 12. ledna v Dubaji – podle vyjádření firmy – ve výšce 4 metrů a rychlostí 40 kilometrů za hodinu.
Prototyp Bellwether Volar eVTOL byl navržen jako náhrada za osobní automobily, která by uvolnila místo v pozemním provozu a ulevila tak opravním zácpám, ale mohla by také poskytovat dopravu na vyžádání podobně jako Uber. Proč právě název Volar? Slovo Volar pochází původně z latinského volāre, z nějž časem přešlo do francouzského voler nebo italského volare. Význam je ve všech jazycích podobný – znamená to létat nebo také vyhodit do vzduchu. Zkratka eVTOL je zase odvozena od electric vertical take-off and landing, což v překladu znamená elektrický vertikální start a přistání.
Bellwether plánuje, že do roku 2023 bude připraven a otestován plnohodnotný prototyp. Současný testovací prototyp je v poloviční velikosti. Dostupnost finálního modelu se očekává v roce 2028 – nejprve pro dopravu na vyžádání. O dva roky později pak také i pro soukromé vlastnictví. Společnost uvádí, že tento létající dopravní prostředek je první na světě bez velkého rozpětí křídel, takže je ideální pro použití ve městech, kde není dostatek prostoru na roztažení křídel, jak je to v případě létajícího auta slovenské firmy, o kterém jsme psali už před pěti lety.
Ondřej Novák
zdroj: DailyMail
Fantomas 😁
no jako nápad snílka co s si místo přítelkyně raději pořídí silikonovou pannu aby ji měl plně pod kontrolou a pak všude prohlašuje že s ní má úžasný život no budiž 🙂 ale jinak bych v tom viděl asi tal stovku zcela nevyřešených problémů jako jsou ,krátká životnost baterie a tudíž i dolet větrné poryvy a turbulence mezi domy , bezpečnost v případě selhání systémů a pad stroje na zalidněnou ulici a případnou smrt desítek lidí , ( představte si ty ucpané ulice v době dopravních špiček no ted se to přenese do vzduchu ???? a co když bude muset nouzově přistát v městě ,pod koho bude spadat takový provoz ?pod leteckou správu? no asi bych to bylo více reálné kdyby se měli pohybovat nad pouští či málo obydlenými zonami na delší vzdálenosti ale v městě ?? no asi dlouho ne