Škoda Enyaq Coupé iV měla včera premiéru

Datum 01.02.2022

Nové elektrické SUV Škoda Enyaq Coupé RS iV. Foto: ŠKODA AUTO a.s.

Škoda Auto mělo včera 31. ledna svou premiéru na nové elektrické SUV Škoda Enyaq Coupe iV, které se svou skosenou zádí nechalo inspirovat vozy BMW X4. Předcházel mu klasický model Enyaq, který byl uvedený na trh už v květnu loňského roku. Automobilka tak následuje osvědčený model německých prémiových značek, které nejdříve “vystartují” s klasickými SUV a teprve až pak nabídnou poněkud sportovnější variantu v podobě coupé.

Původně mělo být toto “kupéčko” uvedeno na trh jako první. Studie Vision IV totiž nejprve ukazovala právě tuto elegantnější karosářskou variantu. Ale koncernová politika společnosti nakonec rozhodla, že kupé bude až rok a půl od představení základní verze. V nabídce modelů na oficiálním webu Škoda Auto se již tento zcela nový vůz objevil, avšak bez ceny. Zákazník se tam dozví pouze cenu klasické elektrické verze SUV.

Enyaq Coupé má délku 4653 mm, šířku 1879 mm, výšku 1622 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2770 mm. Rozměrové srovnání se sourozeneckými modely naleznete v tabulce níže. Po druhý pár sloupků je auto zcela shodné s „dárcovským“ Enyaqem konvenčních tvarů, to podstatné se odehrává vzadu. Tady se střecha výrazně svažuje, což kromě jiného vytváří aerodynamičtější proporce. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx je 0,234, tedy ještě méně než u hranatějšího sourozence. Stylovější verze je vždy vybavena prosklenou střechou bez roletky – sofistikovaný systém se speciální vrstvou na skle prý stačí – a tak vzadu nevzniká boule ubírající prostor.

Rozměrové srovnání vozů Škoda

Octavia CombiEnyaqEnyaq CoupéKodiaq
Délka (mm)4689464846534697
Šířka (mm)1829187718791882
Výška (mm)1468161816221660
Rozvor (mm)2686276527702791
Kufr (l)640/1700585/1711570/-835/2065

Řidič má k dispozici malý 5,3“ digitální přístrojový štít, podobně jako u klasické verze Enayqu, třináctipalcovou obrazovku multimediálního systému a na přání dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou. Enyaq Coupé má být vybaven nejnovější verzí softwaru ME 3. Aktualizace software má probíhat podobně jako u Tesly vzduchem. Novinka má mít také lepší správu vysokonapěťového akumulátoru a tzv. režim péče o baterii. Nový software spouští regulaci teploty baterie při nižších teplotách dříve a už ji jen nezapíná a nevypíná, ale průběžně sleduje a upravuje. Díky tomu dosáhne akumulátor rychleji ideálního teplotního okna, což zajistí optimální výkon, rekuperaci i nabíjení.

Interiér nového Enyaqu Coupe. Foto: ŠKODA AUTO a.s.

Enyaq Coupé iV má výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234 (původní Enyaq iV má 0,257). Je tak velmi úsporný a díky tomu dosahuje dojezd ve verzi Enyaq Coupé iV 80 až 545 km v režimu WLTP (předběžné hodnoty). Díky krátkým nabíjecím časům Enyaq Coupé iV skvěle zvládá i dlouhé cesty. Tažné zařízení, jež je k dispozici na přání, zvládne táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1 400 kg při 8% stoupání.

Zobrazení pohonu všech kol u modelu RS iV. Foto: ŠKODA AUTO a.s.

Škoda Enyaq Coupé iV se bude nabízet ve třech výkonových verzích. Ta základní je Enyaq Coupé iV 80 a disponuje výkonem 150 kW/310 Nm s pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 82 kWh, respektive 77 kWh netto. Stejnou baterii využívají také verze Enyaq Coupé iV 80x o výkonu 195 kW a Enyaq Coupé RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Systémový výkon obou elektromotorů činí 195 kW, maximální točivý moment je 425 Nm.

Ondřej Novák

Eaton 700 x 200 px

Napsat komentář