6 států v Zálivu se příští rok propojí rychlovlakem

Datum 06.02.2022

Foto: Etihad Rail

Železnice v historii přinášely prosperitu a příležitosti a jejich vliv byl ve světě obrovský. Vzpomeňte si na velké železniční tratě, které byly vybudovány napříč Spojenými státy a položily základy nebývalého růstu. Kanada byla sjednocena a vytvořila se jako národ v důsledku železnic.

Podobně Transsibiřská magistrála sjednotila rozsáhlé území Ruska jako nikdy předtím a napříč Evropou, Indií a všude, kde byly položeny koleje, následoval obchod, výměna a hospodářský růst. A podobné smýšlení spočívající ve výhodnosti propojení států v rámci Arabského poloostrova mají i tamní vládci.

Gulf Railway je rozsáhlý železniční projekt, který započal už v roce 2009 ve snaze posílit jednotu Perského zálivu. Jeho účelem má být železniční propojení všech šesti členských států Rady pro spolupráci arabských států v Zálivu (GCC) a vytvoření efektivního systému veřejné a nákladní dopravy, které by podpořily plány růstu a rozvoje zemí Perského zálivu.

Celková délka tratí má údajně dosahovat 2 177 km. Plánuje se využití vlaků o rychlosti 200 km/h, které mají cestovat přes hranice a podpořit tak zahraniční obchod. Předpokládané náklady, 250 miliard USD, budou rozděleny mezi zmíněnou šestici států, jejichž výši určí délka tratí v každé ze zemí.

Zahájení provozu Etihad Rail v SAE je skutečně velmi významným milníkem, který také položí doslova základy jednotné dopravní a osobní struktury, která bude dále sjednocovat tento národ. Do budoucna železnice sblíží národy Rady pro spolupráci v Perském zálivu a umožní rychlé a pohodlné cestování zboží a osob napříč tímto regionem.

Načasování zahájení je jistě významné, neboť bylo oznámeno na výstavě EXPO 2020 – celosvětové přehlídce toho, co tato země dokáže. Je to prohlášení pro celý svět, že Spojené arabské emiráty nikdy nezahálejí, nikdy neusínají na vavřínech, ale vždy se snaží zajistit růst a prosperitu a budovat vazby a spojení.

Přichází také několik dní poté, co SAE oslavily 2. prosince 2021 své kulaté 50. narozeniny jako federace, skládající se původně se šesti ze sedmi emirátů, což je příležitost ocenit, jak daleko tato země došla a jak daleko ještě dojde v budoucnosti, která se vyznačuje optimismem a příležitostmi. Mimochodem ten sedmý emirát Ras al Khaimah, se připojil až o rok později.

Plánovaná železnice by začínala v Kuvajtu ve městě Kuvajt City, procházela by Dammámem a přístavem Al-Batha v Saúdské Arábii, Abú Zabí a Al Ain ve Spojených arabských emirátech a poté by vstoupila do Ománu přes Sohar a skončila v Maskatu. Z Dammámu budou odbočky směřovat ještě do Bahrajnu.

V Bahrajnu se pak dále počátá s výstavbou tří stanic. Po vstupu do Bahrajnu z Dammámu bude první stanicí na trati přístav Chalífa bin Salmán, následovat budou stanice na bahrajnském mezinárodním letišti a na ostrovech Amwaj. Z těchto ostrovů bude trať směřovat do Kataru.

Následující tabulka uvádí délku železniční tratě v jednotlivých zemích:

StátDélka linky
Kuvajt145 km
Bahrajn36 km
Katar283 km
Saúdská Arábie663 km
Spojené arabské emiráty684 km
Omán306 km

Tento projekt, který bude propojovat 11 klíčových měst a obcí, je zároveň závazkem SAE k uhlíkově neutrální budoucnosti, v níž je chráněno životní prostředí a lidé budou využívat ekologické způsoby dopravy. V širším ekonomickém měřítku se počítá s tím, že železniční program přinese další hospodářský růst ve výši nejméně 200 miliard dirhamů (1,2 bilionů korun) a zároveň odstraní desítky tisíc nákladních automobilů z jejich silnic a dálnic.

Richard Pappen
zdroj: Gulf News

Eaton 700 x 200 px

Napsat komentář