Jaké jsou nejlevnější elektromobily v Evropě?

Datum 01.04.2022

Foto: White Press

S postupně narůstajícím tlakem na dodržování ekologických požadavků v oblasti emisních norem, ale i s raketově rostoucí cenou fosilních paliv poptávka po elektromobilech v Evropě postupně narůstá. Naštěstí jsou dnes již automobily poháněné elektřinou stále dostupnější a jejich nabídka roste. Jaké elektromobily jsou nejdostupnější?

Můžete hledat i mezi ojetými vozy! Ceny vás mile překvapí

Pořizovací ceny elektromobilů jsou stále příznivější, nové si dnes můžete pořídit již pod milion korun, ojeté pak startují s cenami již pod hranicí tři sta tisíc korun. Navíc si můžete vybírat z řady různých značek a modelů. Jistou slabinou ojetých elektromobilů může být jejich baterie, je tak velmi důležité si ověřit opravdové stáří vozu, a především pak ujeté kilometry. Jen tak můžete získat představu, jakou životnost by baterie vozu ještě měla mít. Praktickým nástrojem, který vám může pomoci získat potřebné informace podle VIN kódu je checkcardna.com. Kromě zpráv o náhradě škody z pojišťovny nebo záznamů z autorizovaných servisů, můžete snadno získat i informace o tom, zda vůz není kradený.

Mezi oblíbené elektromobily v Evropě patří především značky Volkswagen, Škoda a Toyota. Právě u japonských automobilů z dovozu může být ověření automobilu poněkud složité, zejména v případě, že by byl vůz právě přímo z Japonska. V těchto případech je vhodné zaměřit svou pozornost jen na několik vybraných služeb, které dokážou prověřit historii vozu z takto globálního pohledu. Pár praktických rad najdete na bestvindecoder.com, kde jsou každou značku doporučovány na základě několika aspektů různé registry.

Za nejlevnější mezi elektromobily v Evropě jsou pak řazeny značky Renault, Citroen a Peugeot.

Co by vás mělo varovat u koupě ojetého elektromobilu?

Jako alarm by pro vás měl sloužit údaj o počtu předešlých majitelů vozu. V případě, že jich vůz za svůj poměrně krátký provoz v řádu několik let vystřídal více je nutné zpozornět. Možné totiž je, že dojezd vozu nebo jiné jízdní vlastnosti nejsou v pořádku a automobil se tak zase vrátil do prodeje. VIN dekodéry vám v tomto ohledu mohou velice pomoci, protože se často můžete setkat s praktikami prodejců, kteří vám předloží nový velký technický průkaz, s tím, že původní se ztratil apod. To dělají i poměrně velcí dealeři a často jim to prochází.

Dalším údajem, u kterého byste měli zbystřit je absence servisních a záručních prohlídek, v takovém případě, je velmi těžké si ověřit skutečný stav najetých kilometrů. Zejména na českém trhu se ve statistikách udává, že každý desátý vůz má stočený tachometr o desítky tisíc kilometrů, a to na tom nejsme z Evropy nejhůř.

Kromě ověření ve VIN dekodérech, je potřeba si fyzicky ověřit i hned několik věcí, především, zda je VIN automobilu totožné s tím, které udává prodejce. To si můžete zkontrolovat hned na několika místech, a to na karoserii v motoru, na čelním skle ale třeba i na výrobním štítku.

Pozor byste si měli dát u většiny vozidel na jejich umělé omlazování. U nás se totiž neudává rok výroby, ale rok uvedení vozu do provozu. Pokud by toto omlazení bylo příliš velké, je lepší dát ruce od koupě pryč. Rok výroby můžete zjistit jak z některých VIN dekodérů, tak i z vlastního VIN kódu, podle písmena nebo číslice na jeho desátém místě. Vozy od roku 2010 se používají písmena abecedy, bez diakritiky a písmen O, Q, U a Z. Vůz vyrobený v roce 2010 tam tak bude mít A, 2011 B atd.

Výstava Volty 700 x 200 px

Napsat komentář