Ještě větší výběr: Dva nové hybridní kabely vhodné pro Bosch Rexroth a Siemens
25.01.2023Přenos energie a dat v jednom kabelu: Hybridní technologie se stává oblíbenou u stále více výrobců p...
Datum 26.06.2022
Grafické zobrazení lodi Saint-Malo. Zdroj: Brittany Ferries
Dvousetmetrová hybridní loď Saint-Malo společnosti Brittany Ferries by už v roce 2024 měla být nasazena na pravidelné lince mezi Velkou Británií a Francií, uvádí se v tiskové zprávě společnosti Brittany Ferries zveřejněné tento týden. Plavba na trase dlouhých 172 námořních mil (320 km) trvá v současnosti přibližně 11 hodin. V tiskové zprávě se však neuvádí, jakou rychlostí tato nová loď popluje ani jaké množství pasažérů může loď pojmout.
Plavidlo o délce téměř 200 metrů (639 stop) se ale bude moci pochlubit baterií s kapacitou 11,5 MWh, což je přibližně dvojnásobek toho, co se obvykle používá pro hybridní pohon námořních plavidel, a nahradí jeden ze starších modelů firmy na trase ze Saint Malo ve Francii do Portsmouthu v Anglii.
Pro další zvýšení efektivity bude loď integrovat několik systémů, které umožní optimalizaci spotřeby energie v reálném čase během plavby. Optimalizovaná energetická účinnost, hybridní pohon a připojení k síti na březích St Malo ve Francii a Portsmouth ve Velké Británii má podle dodavatele motorů a baterií, společnosti Wärtsilä, potenciál přinést zlepšení emisí skleníkových plynů až o 15 % ve srovnání s dieselovým pohonem.
Společnost StenaRoRo staví celkem tři hybridní lodě, které jsou vybaveny hybridní technologií Wärtsilä. Nedávno pojmenovaná loď Saint-Malo (určená pro trasu St Malo – Portsmouth) má být dodána v roce 2024 a krátce poté se k flotile připojí zatím nepojmenovaný hybrid, který bude provozovat nejoblíbenější trasu společnosti Caen – Portsmouth.
René Pajurek
zdroj: tisková zpráva Brittany Ferries