Lightyear: 70 km denně jen na solární panely integrované v automobilech. Ale jen ve Španělsku a jižní Itálii

Datum 03.07.2022

Model 0 od startupu Lightyear je pokryt solárními panely. Foto: Lightyear

Startupy i velké automobilky začínají do svých elektromobilů montovat solární panely, což je doplněk, který prodlužuje dojezd vozů, i když perpetuum mobile zůstává pouhým snem. Zatímco se vůz Lightyear 0 prohání pod žhnoucím sluncem severního Španělska, díky pěti metrům čtverečním solárních panelů integrovaných do kapoty a střechy vyrábí každý den dostatek elektřiny na ujetí 70 kilometrů.

A i když je právě tohle řešení naprosto skvělá myšlenka, je zřejmé, že nejvíce zákazníků bude mít právě v jižanských zemích, kde jasná obloha je 300 dní v roce. V Norsku, kde sice jezdí nejvíce elektromobilů v Evropě, asi toto řešení příliš nenadchne.

Foto: Lightyear

Společnost Lightyear založili mladí holandští inženýři, kteří si vysloužili ostruhy při závodech solárních vozů v australské poušti. Díky poklesu cen solárních panelů se je společnost snaží zabudovat do silničních automobilů.

Díky elegantním aerodynamickým liniím a motorům integrovaným do kol spotřebuje model Lightyear 0 velice málo energie. Ve spojení s baterií, která nabízí 625 kilometrů na jedno nabití, může podle společnosti, některým zákazníkům, kteří denně jezdí jen krátké vzdálenosti, stačit nabíjení ze sítě pouze v zimě. Společnost doufá, že v letech 2024-2025 uvede na trh masový model s cenovkou 30 000 eur.

Milan Matějíček
zdroj: tisková zpráva společnosti Lightyear

Eaton 700 x 200 px

Napsat komentář