Měsíc po zablokování CNG nádrží u VW Touran stále není jasné, kdy se majitelé dočkají jejich výměny

Datum 04.08.2022

Foto: Darja Blahutová

Výrazné snížení dojezdu na 100 km z důvodu zablokování plynových nádrží a navíc v době letních prázdnin se určitě mnoha majitelům vozidel VW Touran nelíbí. Ale chápou, že bezpečnost je na prvním místě. To se ostatně píše i v tiskovém prohlášení společnosti VW Group. Z čeho jsou ale frustrování více, je to, že i po více než měsíci od zablokování plynových nádrčí na jejich vozech není ze strany výrobce ani náznak toho, jak dlouho ještě tuto nepříjemnost budou muset snášet. Jestli to bude další měsíc nebo zda-li se vůbec podaří zajistit výměnu plynových nádrží alespoň ještě letos.

Tiskové oddělení divize Volkswagen osobní vozy rozeslalo médiím pouze toto prohlášení:

Za značku Volkswagen, zastoupenou v České republice výhradním dovozcem, společností Porsche Česká republika, si vám dovoluji k vašim otázkám sdělit:

Výrobce se rozhodl ke svolání vozů Volkswagen Touran EcoFuel a Touran TGI z omezeného výrobního období do servisů za účelem kontroly stavu plynových nádrží. V procesu kontinuální kontroly na straně výrobce došlo ke zjištění, že v ojedinělých případech může u vozidel, která jsou osazena plynovými nádržemi dodaných dodavateli v určitém časovém úseku, docházet ke korozi zadních plynových nádrží na místech, která nejsou při pohledu zvenčí dostatečně viditelná. Pevnost materiálu napadeného rzí může být oslabena a v krajním případě může dojít k porušení celistvosti nádrže. Pravděpodobnost je velmi nízká, ovšem z důvodu maximální priority, kterou představuje zdraví klientů, dojde při návštěvě servisu k uzavření ventilů zadních plynových nádrží. Tento zákrok dočasně omezí dojezd vozu cca o 20%. Zároveň proběhne kontrola předních nádrží a v případě, že by se objevily znaky rzi, budou uzavřeny i tyto a vůz bude možné dočasně provozovat pouze na benzín. Obesláni již byli všichni majitelé vozů, kterých se toto opatření týká, a to jak vozů prodaných na území ČR, tak vozů individuálně dovezených ze zahraničí. Časová náročnost servisního zásahu je 1 hodina a servisní zásah bude samozřejmě proveden zdarma, bez časového omezení. Majitele vozů žádáme, aby do provedení výše popsaného servisního úkonu neplnili nádrže plynem a využívali pouze pohonu na benzín.

Výrobce vyhlásil svolávací akci neprodleně poté, co výše popsané informace zjistil. Aktuálně probíhá příprava technického řešení servisního zákroku, který nebezpečí zcela eliminuje. Jakmile bude řešení připraveno, budou majitelé bezodkladně obesláni s pozvánkou do autorizovaného servisu, kde bude servisní úkon zdarma proveden.

Je nám velice líto dočasného omezení plného využití potenciálu vozu jejich majiteli, ale opatření (i tato preventivní) pro bezpečnost našich klientů jsou nejvyšší prioritou výrobce, i nás jako výhradního dovozce.

Děkujeme za pochopení.

V tiskové zprávě není ani náznak toho, co slovíčko “dočasně” vlastně znamená ani zmínku o tom, jestli má výrobce nějaký plán na kompenzaci poškozených klientů. Kromě výrazného snížení dojezdu, kde oblíbená letní dovolenková destinace Čechů k moři je Touranem na CNG prakticky vyloučená, se tak majitelům těchto vozů výrazně rovněž zvýší i spotřeba. Z průměrné spotřeby 5 kg na 100 kilometrů při jízdě na CNG se tak nově dostane řidič tohoto vozidla na spotřebu dvojnásobnou – až k 10 litrům benzinu na 100 kilometrů, což jej v dnešní době astronomických cen určitě nepotěší.

Milan Matějíček

Dny teplárenství 700 x 200 px

Komentáře k článku (5)

  1. A co je za problém? Prostě nepojedu do servisu a basta. Auto je jednou moje a nejsem povinnej tam jzeidt když si oni písknour. nazdar.

  2. Nazdar chytráku, a už jsi viděl jak vypadá když bouchne nádrž na cng když je silná koroze?? Tankovaci tlak 200bar? Tak asi proto je SDA od vw, že.??? Tak jezdi na kole a nemel nesmysly

  3. Doplnění článku.
    K 16.3. 2023 neobdrželi majitelé informaci od VW jak bude závada řešena.
    Výrobce k dnešnímu dni nenabídl plán na kompenzaci poškozených klientů.
    Cca 600 aut nemá nyní uzavřené zadní nádrže.

  4. Stav 28.4.2023
    Na konci roku 2022 jsem byl informovan, ze do konce prvniho kvartalu bude situace vyresena. Na konci prvniho kvartalu roku 2023 jsem byl informovan, ze stale neni zadny navrh reseni a tentokrat mi dalsi termin nebyl sdelen. Auto konci technicka, tak jsem zvedavy co na zavrene nadrze reknou na STK.

Napsat komentář