Nízkonapěťový regulační systém LVRSys™ - stavební kámen budoucnosti
19.07.2022Nízkonapěťový regulační systém LVRSys™ představuje cenově výhodnou alternativu rozšiřování vedení. E...
Datum 07.08.2022
Foto: Pexels
Kalifornský regulační úřad obvinil společnost Tesla z klamání zákazníků ohledně asistenčních systémů řidiče a podal stížnost, která by mohla automobilce zabránit v prodeji jejích vozů v tomto státě, informovala v pátek americká média.
Šéf společnosti Tesla Elon Musk nemá již delší dobu dobré vztahy s kalifornskými úřady. Největší spor mezi Muskem a kalifornským okrskem Alameda se rozhořel před dvěmi lety ohledně přísnosti koronavirových opatření. To byl podle něj jeden z mnoha důvodů, proč začal vážně usilovat o přesunutí sídla společnosti do Texasu.
Podle listu Los Angeles Times Úřad pro motorová vozidla (Department of Motor Vehicles) ve svém podání uvedl, že Tesla propagovala své technologie Autopilot a Self-Driving jako daleko pokročilejší, než ve skutečnosti jsou.
Společnost “učinila nebo šířila prohlášení, která jsou nepravdivá nebo zavádějící a nezakládají se na faktech”, uvedl úřad ve svých stížnostech, které 28. července podal úřadu pro správní řízení. Vozy Tesla nikdy “nemohly a ani nyní nemohou fungovat jako autonomní vozidla”, uvedl Úřad pro motorová vozidla.
Na webových stránkách společnosti Tesla je její systém Autopilot popisován jako systém s “plnou schopností samostatné jízdy”. “Jediné, co budete muset udělat, je nastoupit a říct svému vozu, kam má jet,” píše se tam.
Rozhodnutí ve prospěch kalifornského regulačního orgánu by podle deníku Los Angeles Times mohlo mít pro výrobce elektromobilů závažné důsledky, včetně možného odebrání licencí opravňujících Teslu k výrobě nebo prodeji jejích vozů ve státě Kalifornie.
Mluvčí úřadu však listu sdělil, že skutečné nápravné prostředky, o které bude úřad usilovat, je to, že Tesla bude muset řidiče lépe informovat o svých autonomních vozidlech a bude na nich uvádět upozornění na omezení své technologie.
Podle zprávy, kterou v červnu zveřejnil americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu a která automobilku vyšetřuje, se vozidla Tesla vybavená softwarem pro autonomní řízení stala ve Spojených státech účastníky 273 nehod. Letos v červnu šéf společnosti Tesla Elon Musk zdůraznil význam plně autonomního řízení a prohlásil, že bez něj by se hodnota jeho společnosti “blížila nule”.
Richard Pappen
zdroj: Los Angeles Times