
Stručná historie fotovoltaiky
04.08.2021Příběh fotovoltaiky začal zhruba před dvěma stoletími. Tehdy tento fenomén objevil průkopník ve stud...
Datum 16.10.2022
Loď společnosti Deutsche Post poháněná solární energií je 10,50 metru dlouhá a 2,50 metru široká. Foto: Jens Schlueter, Deutsche Post.
Společnost Deutsche Post AG, působící pod názvem Deutsche Post DHL, testuje v rámci pilotního projektu, který je prvním svého druhu v Německu, přepravu zásilek na řece Spréva v Berlíně pomocí lodi poháněné solárním systémem. Plavidlo bude denně přepravovat stovky zásilek z jižního přístavu Spandau do západního přístavu, uvedla minulý týden společnost Deutsche Post.
Elektricky poháněná loď je 10,50 m dlouhá a 2,50 m široká. Je vybavena solárními panely na střeše a baterií, která uchovává energii pro dny bez slunce. Solární systém je schopen vyrobit dostatek elektřiny pro pohon lodi a pokrytí potřeby elektřiny na palubě. Logistická společnost na projektu spolupracuje s berlínským provozovatelem přístavu BEHALA a přepravní společností Solarwaterworld AG.
Solární loď podporuje strategii ekologické udržitelnosti společnosti Deutsche Post DHL. Skupina již disponuje doručovací flotilou čítající přibližně 1 000 elektromobilů a více než 1 700 nákladních elektrokol, která zajišťuje doručování dopisů a balíků bezemisním způsobem do téměř poloviny berlínských čtvrtí. Jen v Německu investuje Deutsche Post v letošním roce 600 milionů eur do elektromobility a inovativních doručovacích řešení.
V případě pozitivních výsledků zkušebního provozu solární lodi bude společnost Deutsche Post DHL zvažovat zařazení dalších solárních lodí do své flotily a rozšíření jejich trasy o další čtvrti.
Milan Matějíček
zdroj: Deutsche Post DHL