Nový zemědělský robot z Nového Zélandu

Datum 28.10.2022

Foto: Robotics Plus

Novozélandská agrotechnická společnost Robotics Plus uvedla na trh autonomní modulární vozidlo pro zemědělství, které by mohlo způsobit revoluci v tomto odvětví tím, že zmírní chronický nedostatek pracovních sil nejen na tomto nádherném ostrově, ale všude ve světě. Zároveň tím zjednoduší zemědělské úkoly, uvádí se v tiskové zprávě firmy zveřejněné minulý čtvrtek.

Robot může být ve flotile vozidel pod dohledem jediného lidského operátora a ke snímání prostředí využívá kombinaci systémů vidění a dalších technologií. To mu umožňuje optimalizovat úkoly a umožnit inteligentní a cílené použití vstupů, například postřiků. Je vhodný pro různé práce včetně postřiků, hubení plevele, mulčování, sečení a analýzy plodin.

Steve Saunders, spoluzakladatel a šéf Robotics Plus, uvedl, že jeho tým spolupracoval s pěstiteli na vývoji jedinečné modulární architektury svého vozidla. Nový stroj nyní může pracovat v různých prostředích, takže je víceúčelový.

“Vytvořili jsme flexibilní zemědělskou platformu, která se dokáže přizpůsobit různým typům plodin s nástroji pro různé aplikace, čímž poskytuje celoroční výhody automatizace a maximalizuje využití stroje,” řekl Steve Saunders a dodal: “Abychom se mohli přizpůsobit a prosperovat v neustále se měnícím světě a vytvořit udržitelnou a konkurenceschopnou budoucnost v odvětví zemědělství a pěstování speciálních dřevin, potřebují pěstitelé a sadaři automatizaci, která řeší skutečné problémy, snižuje závislost na stále nákladnějších a obtížněji dostupných strojích a poskytuje poznatky založené na hlubokých datech.”

Tým se také zaměřil na to, aby se investice do stroje vrátila v rozumném čase, a zajistil tak, že automatizace bude moci být přijata pro široké použití. Jedním z prvních případů využití této technologie je inteligentní postřik, kdy systém inteligentně mění průtok, aby zajistil rovnoměrný a efektivní pokrytí. Robot lze nasadit v různých aplikacích u různých typů plodin s minimální vzdáleností řádků 1,8 m.

Dr. Alistair Scarfe, spoluzakladatel a technický ředitel společnosti Robotics Plus, uvedl, že hybridní elektrický dieselový motor vozidla podává v terénu působivé výkony. Spotřeba paliva je minimalizována díky elektrickému pohonu všech systémů včetně nářadí. Účinnost a dojezd prodlužuje také rekuperační brzdění a vysokokapacitní baterie. Kromě toho je vozidlo lehké a má inteligentní systém pohonu všech kol s nezávislými motory kol, které zajišťují přilnavost a kontrolu – a zároveň výrazně snižují zhutňování půdy, čímž chrání půdu, uvádí se v tiskové zprávě.

V neposlední řadě bylo vozidlo zkonstruováno jako modulární, což usnadňuje jeho servis i v případě poruchy některé z jeho částí. Neobsahuje žádné hydraulické, převodové ani diferenciální kapaliny, což znamená, že provozovatelé mohou v případě poruchy součásti snadno udržet vozidlo v provozu jednoduchou výměnou modulů v případě potřeby.

Richard Pappen
zdroj: tisková zpráva Robotics Plus

Napsat komentář