Cenu CSG Industrie v rámci 22. ročníku České hlavy získal antikolizní systém zvyšující bezpečnost tramvajového provozu
27.11.2023Globální průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group je od letošního roku generálním partner...
Datum 30.11.2022
Foto: Primoco UAV SE
Lucembursko v rámci vojenské pomoci ukrajinským ozbrojeným silám po invazi ruských vojsk zakoupilo mimo jiné také šest dronů české výroby. Informoval o tom portál Army Recognition.
V celkové dodávce vojenské techniky Lucembursko dodává Ukrajině, kromě našich dronů také vojenské vybavení a bojovou techniku včetně taktických vozidel HUMVEE, řízených střel NLAW, systémů nočního vidění, vojenských stanů, generátorů a také munici včetně 122mm raket pro BM-21 MLRS (Multiple Launch Rocket System), raket RPG-7 a 12,7mm nábojů.
Primoco One 150 je středně velké bezpilotní letadlo (UAV) vyvinuté a vyráběné českou společností Primoco UAV. Dron je určen k provádění pozorovacích a průzkumných misí a první letové zkoušky pro vojenské účely byly provedeny v září 2020.
S odvoláním na informace z webu Army-Technology může být Primoco One 150 UAV vybaven vojenskými komunikačními systémy a elektrooptickým průzkumným systémem. Je vybaven radiostanicí od společnosti L3Harris a datovými linkami ANW2C od společnosti Persistent Systems. Dále je vybaven elektrooptickou pozorovací jednotkou Epsilon 180 s rozlišením Full HD (EO)/infračerveným zářením střední vlnové délky (MWIR), termovizním kanálem SD v pásmu MWIR a laserovým dálkoměrem.
Primoco One 150 je vybaven ocasními plochami a křídly namontovanými na horní části trupu. Dron je založen na plně kompozitovém draku a má pevný tříkolový podvozek. Jeho délka je 3,65 m, rozpětí křídel 4,85 m a výška 1,25 m. Maximální vzletová hmotnost (MTOW) UAV je 150 kg a maximální nosnost až 30 kg.
Primoco One 150 je poháněn čtyřtaktním čtyřválcovým pístovým motorem 340 se vstřikováním paliva a dvěma vrtulemi umístěnými v zadní části trupu. Jeho letová doba je až 15 hodin, dolet z pozemní stanice až 200 km a celková doletová vzdálenost až 2 000 km.
Rozpětí křídel | 4.85 m |
Délka | 3.65 m |
Výška | 1.25 m |
Maximální vzletová hmotnost | 150 kg |
Užitečný náklad | 1 – 30 kg |
Maximální dosah od GCS | 200 km |
Maximální dolet | 2.000 km |
Cestovní rychlost | 100 -150 km/h (54 – 80 kt) |
Vytrvalost | 15 hodin |
Maximální dostup | 3.300 m |
Délka dráhy pro vzlet a přistání | 300 m |
Navigační systém | GPS/Glonass/Galileo/Beidou |
Kontrola letového provozu | Transporder S-Mode |
Komunikace | Radio Datalink 5 – 6 GHz nebo satelitní komunikace Inmarsat |
Vybavení | Standardní kamera HD/MWIR na držáku závěsu Možnosti včetně senzoru Lidar Přizpůsobené senzory/užitečné zatížení podle potřeby |
Přeprava | Kontejner 290 x 120 x 100 cm |
Primoco One 150 je v každé fázi letu ovládán dálkovým ovládáním, ale díky integrovanému systému autopilota je navíc schopen plně automatického vzletu a přistání a zcela autonomního plnění letového plánu. Jeho krátká vzletová a přistávací dráha o délce 300 metrů poskytuje zákazníkům možnost provádět letecké mise ze vzdálených míst a omezených letištních zařízení.
Milan Matějíček
zdroj: Army Recognition