Porsche zahajuje v Chile výrobu syntetických paliv

Datum 28.12.2022

Pilotní závod na výrobu syntetických paliv v Punta Arenas v Chile. Foto: Porsche AG

Společnost Porsche minulý týden hrdě oznámila, že ve spolupráci s chilskou společností Highly Innovative Fuels zahájila výrobu syntetických paliv v závodě nedaleko Punta Arenas na jihu Chile poblíž Magellanova průlivu. Z přístavu Cabo Negro lze syntetické palivo přepravovat stejně jako tradiční paliva po celém světě a distribuovat je pomocí stávající infrastruktury.

Společnost Porsche v tiskové zprávě uvedla, že usiluje o uhlíkově neutrální bilanci v celém svém řetězci do roku 2030, včetně svých budoucích plně elektrických modelů. Syntetická paliva podle společnosti doplňují elektromobilitu a jsou součástí strategie udržitelnosti společnosti Porsche. Dosud investovala do vývoje a výroby syntetických paliv více než 100 milionů dolarů, včetně 75 milionů dolarů do společnosti HIF Global LLC v dubnu 2022. HIF plánuje, staví a provozuje zařízení na výrobu syntetických paliv v Chile, USA a Austrálii.

Barbara Frenkelová, členka výkonné rady pro zásobování společnosti Porsche a Michael Steiner, člen výkonné rady pro vývoj a výzkum, tankují syntetické palivo do vozu Porsche 911 v závodě v Punta Arenas v Chile. Foto: Porsche AG

“Potenciál syntetických paliv je obrovský. V současné době je na světě více než 1,3 miliardy vozidel se spalovacími motory. Mnohé z nich budou na silnicích jezdit ještě desítky let a tato paliva nabízejí majitelům stávajících vozů téměř uhlíkově neutrální alternativu. Jako výrobce vysoce výkonných a účinných motorů má Porsche v oblasti paliv široké know-how,” řekl Michael Steiner, vedoucí výzkumu a vývoje společnosti Porsche.

Podle CNBC Steiner a další zopakovali, že vývoj syntetických paliv nic nemění na plánech společnosti, aby do roku 2030 tvořily 80 % její modelové řady elektromobily. V pilotní fázi se plánuje výroba syntetických paliv v objemu přibližně 130 000 litrů ročně. Po pilotní fázi dojde v Chile k prvnímu rozšíření projektu až na předpokládaných 55 milionů litrů ročně v polovině této dekády. Zhruba o dva roky později se očekává kapacita 550 milionů litrů.

Michal Matějíček
zdroj: CNBC
, tisková zpráva společnosti Porsche

Eaton 700 x 200 px

Napsat komentář