Efektivitu obchodníků zvýší správně zvolený a nasazený CRM systém až o třetinu

Datum 17.05.2023

Foto: Onlio

Kdo někdy vybíral nebo nasazoval systém pro řízení vztahů se zákazníky, známým pod anglickou zkratkou CRM, ten velmi dobře ví, že tento nástroj sám musí obchodníky přesvědčit, že jim dokáže ušetřit čas a zvýšit jejich vlastní výkonnost. Pokud totiž není CRM systém přehledný a jednoduchý, ale hlavně dobře implementovaný, může mít jeho zavedení opačný efekt. Obchodníky bude zdržovat, nepodpoří je v jejich činnosti a neposkytne kvalitní monitoring jejich práce. Celkové výsledky týmu i firmy tak mohou být ohroženy. 

Pro efektivní obchodování je tedy zásadní, kdo a jaký systém CRM bude ve společnosti zavádět. Velké množství vedoucích pracovníků se totiž domnívá, že stačí vybrat implementátora, který u nich zvolený systém zavede, zprovozní, a tím jeho úloha končí. Opak je však pravdou.

Tím hlavním, čím se kvalitní implementační partner zabývá, je průběh obchodního procesu spolu s metodikou řízení času a efektivity. Tyto zásadní položky musí poskytovatel i zákazník spolu definovat ještě před samotným výběrem a zaváděním CRM. „Díky našim konzultantům s mnohaletými zkušenostmi z různých implementací jsme schopni navést zákazníka tak, aby mohl skutečně efektivně řídit své obchodní aktivity. A teprve následně proběhne vlastní implementace, která je již vytvořená přímo na míru dané firmě a požadavkům jejích obchodních týmů,“ říká Pavel Nykl, obchodní ředitel společnosti Onlio a dodává, že většina obchodníků očekává od CRM systému jednoduchost, rychlost a dostupnost odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení. 

Komplexní nerovná se vždy efektivní

Jedním z takových systémů, které jsou na českém trhu k dispozici v češtině, může být například CRM Pipedrive, který mimořádně efektivně podporuje obchodní proces. Tím se nesnaží konkurovat komplexním nástrojům typu Microsoft Dynamics či Salesforce. Když jsou totiž systémy příliš složité a neintuitivní, tak se v nich uživatelé mohou začít ztrácet. Jsou zahlceni funkcemi, které nepotřebují a ty svoje musí složitě hledat. „I to je důvod, proč jsme se po letech zkoušení různých systémů rozhodli jako firma přejít na Pipedrive. A jsme z něj natolik nadšeni, že jsme se stali Pipedrive Elite Partnerem a dnes už máme za sebou řadu úspěšných implementací,“ pokračuje Pavel Nykl s tím, že ač to tak na první pohled nevypadá, může být právě přímočará jednoduchost CRM jeho největší předností. Pipedrive má plynulé rozhraní, které uživatele nenutí přeskakovat z jednoho okna do druhého. Veškeré činnosti, které obchodník i jeho manažer potřebují ke své práci, se odehrávají pouze v jednom jediném okně. V rámci tohoto jediného okna lze psát e-maily, stavět je na předpřipravených personalizovaných šablonách, plánovat si schůzky a další aktivity nezbytné pro získání zakázky. Například telefonovat a tyto hovory zaznamenávat jak v hlasové, tak v textové podobě, psát poznámky k jednotlivým obchodním případům a podobně. CRM by neměl obtěžovat. Musí přirozeně a na jednom místě zaznamenávat kompletní auditní stopu veškeré komunikace, kterou obchodník využívá pro svůj úspěch a manažer pro vyhodnocování nastavených KPI. 

 Pipedrive funguje jako cloudová služba. Je tedy dostupná odkudkoliv, kde je připojení k internetu, je možné pracovat i v plnohodnotné mobilní aplikaci. Obchodník i jeho manažer jsou tak ve spojení se svými obchodními aktivitami, i když zrovna nesedí v kanceláři. 

Zásadní cíle jsou akvizice a udržení zákazníka

Pipedrive exceluje v jednoduchosti použití nástrojů pro práci se získanými poptávkami. Některé CRM systémy, a Pipedrive v tomto ohledu není výjimkou, dokážou podpořit i marketingový proces, například skrze chatboty nebo formuláře integrované do firemních webů. Lze personalizovat nástroje pro řízení marketingových kampaní i směřovat na konkrétní cílové skupiny. Další argumenty pro nasazení Pipedrive skýtá jednoduchá integrace na nástroje produktů třetích stran, jak je například LinkedIn, CloudTalk, Google Meet, Microsoft Teams a podobně. S rozmyslem zvolené a správně technicky implementované CRM tak v konečném důsledku vede ke zvýšení obchodního výkonu až o desítky procent, protože uživatelé, kteří se systémem denně pracují, se v něm neztrácejí, nezapomínají na plánované aktivity a dokážou si jednotlivé obchodní případy dobře rozložit. „Pokud je CRM systém nastavený v souladu s celkovými potřebami firmy v oblasti řízení prodejů, dokáže obchodník i jeho manažer sledovat obchodní případy jak z pohledu plánovaných a uskutečněných aktivit, tak i z hlediska fází rozpracování a díky tomu pak v rámci řízení obchodu přijímat opatření pro zamezení vysoké rozpracovanosti a následného výpadku prodejů,“ uzavírá Pavel Nykl.  

Dana Samková

Dny teplárenství 700 x 200 px

Napsat komentář