BMW představuje na filmovém festivalu v Cannes elektrickou loď The Icon

Datum 20.05.2023

Elektrická loď The Icon měla premiéru na 76. ročníku filmového festivalu v Cannes. Foto: BMW

Německá prémiová automobilka se může pochlubit největší loajalitou svých zákazníků. Většina z nich, kteří si koupí “bavoráka”, si jej koupí znovu. Teď se tato značka vydala na vodní hladinu. Na letošním filmovém festivalu v Cannes představuje svůj nejnovější výtvor, elektrickou loď The Icon, která je úžasnou kombinací designérského mistrovství a špičkové technologie.

Toto osobité plavidlo, vyvinuté ve spolupráci s BMW Group Designworks, německou lodní společností TYDE a oscarovým skladatelem Hansem Zimmerem, se vynořilo z říše fantazie, aby si na 76. filmovém festivalu v Cannes odbylo svou premiéru. Hans Zimmer je autorem hudby k významným filmům, jako je například naprosto jedinečné mistrovské dílo Interstellar. Dále také Inception (Počátek), Gladiátor, Duna nebo Šifra mistra Leonarda a mnoho dalších. Tento známý holywoodský skladatel původem z Německa spolupracoval s BMW už dříve. Nyní vytvořil pro plavbu soundtrack, který si cestující mohou vychutnat prostřednictvím systému Dolby Atmos na celé lodi.

Loď Icon svým elegantním designem slibuje, že zaujme jak vodní nadšence, tak celebrity. Podle tiskové zprávy společnosti BMW má plavidlo délku 13,15 metrů a maximální rychlost 30 uzlů (55 km/h). Dominancí lodě jsou skla, ta jsou zasazena mezi výrazný zeleně zbarvený trup a střechu připomínající křídlo.

Podle BMW se design exteriéru Iconu dobře promítá do zážitků na palubě, s rozsáhlými okny, která nabízejí panoramatický výhled. Trojúhelníkové rozšíření od přídě k zádi poskytuje prostorný 4,5 m široký vstup do zadního velkorysého prostoru zahaleného sklem od podlahy ke stropu.

The Icon pohání šest baterií BMW použitých již dříve u vozů BMW i3 s celkovou kapacitou 240 kWh. Ty jsou potřeba pro napájení dvou 100kW motorů, které dokážou urazit na jedno nabití až téměř sto kilometrů. To v takovém segmentu lodí není obvyklé, protože doposud byla lodní elektromobilita omezena na menší a pomalejší plavidla s menším dojezdem. U větších lodí, jako je tato “Ikona” jednoznačně dominují spalovací motory. BMW a TYDE tak tímto plavidlem nově definují poměr mezi rozměry, maximální rychlostí a dojezdem elektricky poháněné lodi.

Podle vyjádření BMW jim to umožňuje novinka z jachtařských závodů: hydrofoily. Toto řešení ve srovnání s běžným trupem snižuje energetickou náročnost až o 80 %. Technologie „vodních křídel“, kdy plavidlo jede na křídlech pod hladinou, zatímco trup se vznáší nad hladinou vody, současně přináší větší úroveň cestovního komfortu a vyšší rychlost.

Elektrický Icon, který nyní brázdí vody u Cannes, je důkazem odhodlání BMW posouvat hranice inovací a efektivity ve spojení s luxusem.

René Pajurek
zdroj: tisková zpráva společnosti BMW

Dny teplárenství 700 x 200 px

Napsat komentář