Cíl Mars: 15 milníků, kterých SpaceX právě dosáhla
16.09.2021Společnost SpaceX, kterou Elon Musk (50) založil v roce 2002, se stala klíčovým hráčem ve vesmírných...
Datum 25.08.2024
Foto: ZF Micro Mobility
Na počátku letních prázdnin představila společnost ZF na frankfurtském veletrhu Eurobike svůj nový systém pohonu “ZF Bike Eco System”. Jeho srdcem je lehký, kompaktní motor s kroutícím momentem až 90 Nm zvaný CentriX. Nespornou výhodou je jeho rozměr. Motor ZF je i přes svůj velký výkon menší a méně nápadný než většina středových motorů na trhu.
Pohonná jednotka ZF CentriX představuje, podle tiskové zprávy výrobce, dokonalou rovnováhu mezi výkonem a ovládáním: Lehká jednotka o hmotnosti 2,5 kilogramu a kompaktním průměru pouhých 88 milimetrů splývá s elektrokolem, čímž jej dělá na první pohled hůře rozeznatelnou. Je k dispozici ve dvou verzích. CentriX 90 s točivým momentem 90 Nm a maximálním výkonem 600 W je ideální pro horská, trekingová nebo SUV kola, zatímco CentriX 75 s točivým momentem 75 Nm a maximálním výkonem 450 W je určen pro šotolinová, příměstská nebo městská kola.
Přístup Plug & Play zjednodušuje jedinečnou otevřenou a flexibilní architekturu systému ZF Centrix, stejně jako servis a výrobu – což je hlavní výhoda pro výrobce a maloobchodní partnery. Vzhledem k tomu, že pohonná jednotka se montuje pouze pomocí jedné svorky a čtyř upevňovacích prvků, výrobci a prodejci ušetří cenný čas při instalaci a servisu. Bez ohledu na výkonovou variantu je konstrukce, velikost a hmotnost pohonu ZF Centrix identická. To nabízí výrobcům zcela novou svobodu, pokud jde o konstrukci rámu a integraci pohonné jednotky do širokého spektra typů jízdních kol – od městských kol přes trekingová až po horská kola.
Výkonná pohonná jednotka ZF Centrix začíná cyklistovi pomáhat již při velmi nízké zátěži a měla by tak zajistit nejlepší pocit z jízdy na elektrokole. Sportovně založení cyklisté, se pak podle ZF, mohou těžit z vysokého maximálního výkonu a z vynikající trakce, kterou zajišťuje integrovaná spojka i v tom nejtěžším terénu.
Petr Dvořák
zdroj: tisková zpráva ZF