
Deset nejdražších elektrických aut v roce 2022
29.05.2022Doba elektrických aut neúprosně klepe na dveře. Díky stále většímu zastoupení obnovitelných zdrojů v...
Datum 22.03.2025
Foto: Bugatti
Pouze 250 majitelů modelu Tourbillon světoznámé značky Bugatti se můžou těšit z vlastnictví tohoto zcela unikátního hypersportovního hybridního vozu. Cenovka každého z nich začíná na 3,8 milionu EUR, což je v přepočtu necelých sto miliónů korun. Stomilionovou hranici však můžete lehce překonat ještě dodatkovou personalizací tohoto automobilu v rámci výbavy Équipe Pur Sang.
Volitelná výbava Équipe Pur Sang obohacuje Tourbillon o komplexní sadu prvků navržených a zkonstruovaných tak, aby vizuálně zdůrazňovaly a potvrzovaly nesrovnatelné jízdní a výkonnostní vlastnosti Tourbillonu. Speciální přední splitter spolupracuje s na míru vyrobeným zadním křídlem s malými koncovými deskami, které zlepšují aerodynamickou účinnost. Zadní části vozu dominuje osm výfuků.
Termín „Équipe Pur Sang“ – v překladu „tým plnokrevníků“ – evokuje odkaz historické závodní divize této původně francouzské značky Bugatti založené Ettore Bugattim, která je zodpovědná za nespočet vítězství, jež upevnila pověst značky jako vynikající značky na světové scéně. Nyní toto slavné jméno zdobí balíček specifikací, který proměňuje model Tourbillon v motoristickým sportem inspirovanou inkarnaci nejnovějšího mistrovského díla značky Bugatti.
Specifikace Équipe Pur Sang zahrnuje také standardně dodávaná sedadla Performance Seat – sedadla navržená speciálně tak, aby poskytovala zvýšenou boční oporu při průjezdu zatáčkou ve vysokém náklonu. Interiér je potažen čalouněním z Alcantary a nabízí prostředí, které je sportovní a sofistikované zároveň.
Nově koncipovaná směrová kola představují další výrazný doplněk, který je nedílnou součástí výkonu a designu vozu. Kola, individuálně jedinečná svou konstrukcí a výrobním procesem, mají rozdílné rozměry – 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.
Tourbillon poháněný zcela novým 8,3litrovým motorem V16 s přirozeným nasáváním (bez přeplňování turbodmychadlem) o výkonu 1 000 k, doplněným třemi elektromotory o dalších 800 k, nabízí výkon, který nově definuje možnosti silničního vozu. Navzdory mimořádnému výkonu a přidání sofistikovaného hybridního systému váží Tourbillon méně než jeho předchůdce. Tento pozoruhodný úspěch je možný díky vyspělému podvozku zhotovenému z uhlíkového kompozitu T800, který se vyznačuje inovacemi, jako je integrovaná struktura baterie a zadní difuzor z nárazového kompozitu inspirovaný špičkovým motoristickým sportem.
Tento úžasný výtvor představuje vyvrcholení všeho, co se Bugatti naučilo za více než sto let své inženýrské dokonalosti. Je to hypersportovní vůz navržený nejen pro současnost, nebo dokonce budoucnost, ale skutečně Pour l’Éternité – pro věčnost, jak se píše v tiskovém prohlášení společnosti Bugatti, které je od roku 1998 ve vlastnictví koncernu Volkswagen.
René Pajurek
zdroj: tisková zpráva Bugatti