Maeve Aerospace využívá Siemens Xcelerator pro vývoj nové generace plně elektrického příměstského letadla s nulovými emisemi

Datum 03.07.2023

Společnost Maeve Aerospace B.V. nasazuje portfolio průmyslového softwaru a služeb Siemens Xcelerator, aby pomohla při vývoji Maeve 01 – své nové generace plně elektrického dopravního letadla s nulovými emisemi Foto: Maeve Aerospace B.V.

Společnost Siemens Digital Industries Software dnes oznámila, že společnost Maeve Aerospace B.V. přijala portfolio průmyslového softwaru a služeb Siemens Xcelerator, aby pomohla při vývoji Maeve 01 – své nové generace plně elektrického dopravního letadla s nulovými emisemi. Letoun Maeve 01, který byl představen na pařížském leteckém veletrhu, umožňuje cestovat více než 44 cestujícím na vzdálenost 250 námořních mil s nulovými emisemi.

  • Využití portfolia Siemens Xcelerator pro vývoj digitálního dvojčete nové generace plně elektrického letadla Maeve s nulovými emisemi
  • Letadlo Maeve 01 umožňuje cestovat více než 44 cestujícím na vzdálenost přes 250 námořních mil při výrazně nižší spotřebě energie ve srovnání s předchozí generací
  • Letadlo nejnovější konstrukce snižuje ekonomiku provozu o 30 % ve srovnání se stávajícími turbovrtulovými letadly

Posláním společnosti Maeve je transformovat regionální leteckou mobilitu, přičemž se řídí závazkem zmírnit dopad na životní prostředí. Díky své zcela nové konstrukci elektrických letadel se společnost Maeve snaží výrazně snížit emise a spotřebu energie a zároveň zlepšit ekonomickou a sociální prosperitu leteckého průmyslu a vybudovat udržitelnou budoucnost, která přispěje ke zdravější planetě pro budoucí generace.

Díky společnému nadšení a odhodlání je rostoucí tým leteckých odborníků Maeve průkopníkem na cestě k letům s nulovými emisemi. Společnost Maeve Aerospace nedávno získala celosvětový zájem investorů, včetně podmíněné investice ve výši 17,5 milionu eur od Evropské rady pro inovace a více než 2,5 milionu eur v nizozemských grantech.

“Zkušený letecký tým společnosti Maeve, který má ve své výbavě portfolio návrhových a simulačních nástrojů Siemens Xcelerator, nám poskytl perfektní příležitost posunout náš návrh elektrického letadla na další úroveň,” řekl Joost Dieben, spoluzakladatel a obchodní ředitel společnosti Maeve Aerospace. “Společnost Maeve má k dispozici tyto nástroje a odborné znalosti společnosti Siemens nám pomohly dostat se o krok blíže k letectví s nulovými emisemi. Společně se společností Siemens se nám podařilo urychlit náš vývojový proces, abychom mohli začít létat ro roku 2030.”

Pod technickým vedením nového technologického ředitele Martina Nuesselera tým společnosti Maeve přepracoval a optimalizoval svá dřívější letadla s využitím portfolia průmyslového softwaru Siemens Xcelerator. Vytvoření digitálního dvojčete, jeho plně elektrického pohonu, a provedení kompletních tepelných a bezpečnostních simulací na vlastnoručně navrženém bateriovém systému letadla, umožnilo společnosti Maeve výrazně snížit celkovou hmotnost letadla, což vedlo ke snížení konstrukce letadla a přineslo zvýšení kapacity pohonu a baterií. Ve srovnání se stávajícími turbovrtulovými letadly snižuje Maeve 01 provozní náklady o 30 %.

“Společnost Maeve, stejně jako mnoho dalších inovátorů v leteckém průmyslu, používá Siemens Xcelerator jako platformu pro vývoj dopravních prostředků nové generace,” řekl Todd Tuthill, viceprezident pro letecký a obranný průmysl společnosti Siemens Digital Industries Software. “Aby splnily požadavky trhu, požadavky na udržitelnost a udržely si konkurenceschopnost, potřebují letecké a kosmické společnosti nové způsoby, jak rychleji dodávat produkty, a cílem společnosti Siemens je pomáhat našim zákazníkům posouvat hranice inovací a zároveň umožnit snadnou, rychlou a rozsáhlou digitální transformaci.”

zdroj: Siemens

Výstava Volty 700 x 200 px

Komentáře k článku (2)

  1. “Letadlo nejnovější konstrukce snižuje ekonomiku provozu o 30 %…”. A nemělo by vždy spíš cílem ekonomiku provozu zvyšovat? :-)))))))))

  2. Na 5 kW vykonu motoru na 1 hodinu je treba baterka o vaze ca.50 kg. Kdyby byl vykon motoru letadla jen 2000 kW, potrebovalo by letadlo na 1 hodinu letu nejmene 30tun baterek. (Tank 34 vazil kolem 38 tun.)
    Zhrnuto, letado na bateky je nesmysl.

Napsat komentář