Dělená baterie zvyšuje dojezd plně elektrického BMW iX až k hranici tisíc kilometrů

Datum 09.12.2023

Dělená baterie zvyšuje dojezd plně elektrického BMW iX k hranici tisíc kilometrů. Foto: ONE

Společnost BMW a americký startup Our Next Energy (ONE) vloni oznámily partnerství při testování bateriového systému Gemini, jehož cílem je zvýšit dojezd plně elektrického BMW iX na 600 mil, což je necelých tisíc kilometrů. První výsledky jsou k dispozici a projekt se ukázal jako velmi úspěšný. Díky duálnímu rozdělení článků Gemini se dokázalo BMW iX přiblížit k dojezdové hranici tisíc kilometrů.

“Elektromobily se masově rozšíří, až budou mít dostatečný dojezd, aby se lidé cítili pohodlně, když budou mít elektromobil jako své jediné vozidlo,” řekl Mujeeb Ijaz, generální ředitel a zakladatel společnosti ONE. “Baterie Gemini prokázala, že dokáže zdvojnásobit dojezd elektromobilů a prolomit největší bariéru elektrifikace.”

Architektura baterií Gemini s duálním chemickým složením dokáže snížit spotřebu lithia až o 20 %, grafitu o 60 % a minimalizuje použití niklu a kobaltu. Duální chemická architektura baterie Gemini obsahuje dva různé typy článků využívající různé chemické složení baterie. Lithium-železo-fosfátové (LFP) články pohánějí motor a splňují požadavky 99 % každodenních cest s dojezdem 250 km.

Společnost ONE pracuje na komerčním využití své dělené chemické baterie Genesis. Foto: ONE

Pro delší cesty využívá Gemini bezanodové články s vysokou hustotou energie, které zajišťují dalších 700 km dojezdu díky přenosu energie přes vlastní vysoce účinný DC-DC měnič společnosti ONE. Ve spojení s měničem DC-DC nabízejí oba články společně dojezd téměř tisíc kilometrů na jedno nabití. Gemini je sada baterií pro elektromobily s nejdelším dojezdem, která se vejde do typického prostoru o objemu 300-400 litrů, který je ve vozidle k dispozici pro skladování energie.

Petr Svoboda
zdroj: Our Next Energy

Dny teplárenství 700 x 200 px

Napsat komentář