S napětím sledujeme nejnovější trendy a proud informací posíláme k vám…

Rychle dobíjecí baterie můžou změnit budoucnost elektrických a hybridních automobilů

Datum: 05.07.2017

John Cushman, profesor z Purdue Univerzity

Nová technologie by mohla poskytnout způsob okamžitého dobíjení elektrických a hybridních automobilových baterií, který je bezpečný, cenově dostupný a ekologický. Tento způsob nabíjení má být navíc tak snadný jako je doplňování paliva na čerpací stanici.

Inovace by mohla urychlit přijetí elektrických a hybridních vozidel tím, že se vyloučí čas potřebný k opětovnému nabití baterie běžného elektrického vozidla a dramaticky se sníží potřeba nové infrastruktury potřebné pro podporu nabíjecích stanic.

John Cushman, profesor z Purdue Univerzity, objevitel technologie, která by mohla zajistit „okamžitě dobíjitelnou“ metodu pro baterie elektrických a hybridní vozidel, představil výsledky výzkumu Redoxní reakce v nemísitelných tekutinách v porézních médiích – bez membránových bateriových aplikací“ na nedávné mezinárodní konferenci pro porézní média v Rotterdamu.

Cushman spoluzaložil společnost Ifbattery LLC (IF-baterie), aby dále rozvíjel a komercializoval tuto technologii.

„Prodej elektrických a hybridních vozidel na celém světě roste a popularita společností, jako je Tesla, je neuvěřitelná, ale stále existují silné výzvy pro toto odvětví a také pro uživatele elektrických nebo hybridních automobilů,“ řekl Cushman, který vedl výzkumný tým, který tuto technologii vyvinul. „Největší výzvou pro toto odvětví je prodloužit životnost baterií a infrastrukturu, která je nezbytná k tomu, aby vozidlo skutečně nabila. Největší překážkou pro řidiče je dlouhý čas potřebný k plnému nabití jejich automobilů.“

Současné elektrické automobily potřebují vhodná místa pro jejich nabíjení.

„Projektování a vybudování dostatečných kapacit těchto dobíjecích stanic vyžaduje masivní rozvoj infrastruktury, což znamená, že distribuční a skladovací systém energie by byl přestavován s obrovskými náklady tak, aby vyhověl potřebám trvalého dobíjení baterií,“ řekl Eric Nauman, spoluzakladatel společnosti Ifbattery a profesor strojírenství na Purdue Univerzitě. „Ifbattery vyvíjí systém pro ukládání energie, který by řidičům umožnil naplnit své elektrické nebo hybridní vozy tekutými elektrolyty. Tím by znovu nabili jejich vybité baterie, takže princip by byl stejný, jako tankování jejich palivových nádrží.“

Použitý elektrolyt z baterií by mohl být shromažďován a převezen do solární nebo větrný farmy nebo do hydroelektrárny pro opětovné nabíjení.

Mike Mueterthies, výzkumný asistent ve fyzice na Univerzitě Purdue a třetí spoluzakladatel společnosti Ifbattery, uvedl, že právě tekutý akumulátorový systém dělá Ifbattery jedinečnou. Baterie bez membrány od firmy Ifbattery vykazuje i další výhody.

„Znečištění membrán může omezit počet dobíjacích cyklů a zároveň je důvodem mnoha vznícení baterií,“ řekl Cushman. „Komponenty Ifbattery jsou dostatečně bezpečné pro uložení v rodinném domě, jsou dostatečně stabilní, aby vyhovovaly velkým požadavkům na výrobu a distribuci a jsou po stránce ekonomické také úsporné.“

Úvodní foto: John Cushman, profesor z Purdue Univerzity uvádí na trh technologii, která by mohla zajistit „okamžitě dobíjitelnou“ metodu pro baterie elektrických a hybridní vozidel

 

Zdroj: Purdue University

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

patnáct + čtyři =