Zaměstnanci Dlouhých strání se přepravují k horní nádrži ekologicky – elektromobilem

Datum 22.08.2018

Zaměstnanci přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně používají od srpna při výjezdech k horní nádrži nebo dalších pracovních cestách po regionu nový elektromobil. Symbolický posun k ekologické dopravě v místech, kde ČEZ už přes 20 let vyrábí čistou energii, umožnila evropská dotace, z níž energetici pořídili celkem pět elektromobilů do lokalit, kde působí.

„Jsem rád, že pozitivní jízdní vlastnosti elektromobilů si budou moci vyzkoušet naši kolegové přímo Dlouhých stráních. Vnímám to současně jako symbol pro spotřebu čisté energie v místech, kde ekologickou elektřinu už desítky let vyrábíme,“ podotkl ředitel Vodních elektráren ČEZ Petr Maralík.

Na elektrárně už otestovali, že elektromobil s krátkým dobitím v Hradci hravě zvládne běžnou cestu do Prahy i cestu od provozní budovy k horní nádrži s převýšením více než 500 metrů, při cestě dolů se dokonce automaticky dobíjí.

Elektromobily Hyundai Ionic pořízené s využitím dotace programu OPPIK (I. Výzva nízkouhlíkové technologie) používají od srpna kromě Dlouhých strání také na vodní přečerpávací elektrárně Štěchovice, v klasické elektrárně a teplárně Mělník a Trmice, ve společnosti ČEZ ESCO v Plzni a její dceřiné firmě ČEZ Energetické služby v Ostravě. Současně získali i moderní dobíjecí wallboxy k rychlému dobíjení baterií vozů.

Počet elektromobilů jezdících po silnicích České republiky aktuálně překročil hranici 2000 vozů. Loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím jen do konce července 407 elektrických aut. V rámci Skupiny ČEZ momentálně jezdí více než třicítka elektromobilů.

„Flotila vozů Skupiny ČEZ po celé republice čítá dnes více než 4500 vozidel, v řadě případů jde o speciály do terénu, kam se elektromobily nehodí. Je ale dobrou zprávou, že své místo si mezi našimi silničními vozy stále častěji nacházejí také automobily na ekologický pohon,“ sdělil Peter Tölgyesi, ředitel úseku Nemovitosti a dopravní služby společnosti ČEZ Korporátní služby, která spravuje vozový park Skupiny ČEZ.

Elektromobil uvedeného typu se vyznačuje dojezdem 280 km na jedno plné nabití akumulátoru, spotřebou 115 Wh/km a maximální dosažitelnou rychlostí 165 km/h. Elektromobily budou mít na svých cestách po republice zázemí nejen ve wallboxech instalovaných v jejich základnách, ale také v síti veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se v současnosti svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic.

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně. Společnost ČEZ Prodej počátkem letošního roku přišla s produktem „Elektřina pro dobíjení“, který kombinuje výhodné ceny elektřiny pro dobíjení doma i v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ a současně garantuje, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů. Ještě v letošním roce bude následovat další set produktů usnadňujících přechod domácností k elektromobilitě. Společnost ČEZ ESCO současně nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde např. o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi významné zákazníky poslední doby patří Dopravní podnik hl. m. Prahy nebo Ústecký kraj.

Odhady dalšího vývoje elektromobility v ČR hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

Stego 700 x 200 px

Napsat komentář