Praha má rychlonabíjecí stanici pro elektromobily nové generace

Datum 13.02.2018

V pražských Stodůlkách, před centrálou společnosti Siemens, byla nově spuštěna 50 kW rychlonabíjecí stanice Siemens Triberium pro elektromobily. Tato rychlonabíjecí stanice reaguje na trendy v e-mobilitě a je připravena pro nové generace elektromobilů s vyšším palubním napětím 800 V a výše.

Rychlonabíjecí stanice Siemens Triberium nabízí široký rozsah výstupního napětí na DC konektorech – 30 až 920 V. Díky tomu je schopná efektivně nabíjet současné elektromobily s různou úrovní palubního napětí trakční baterie. Především ale umožňuje dobíjení nové generace elektromobilů s napětím 800 V a více. Elektromobily tohoto typu budou dostupné od druhé poloviny roku 2018.

„Rychlonabíjecí stanice nové generace Siemens Triberium 50 kW je v současné době nejvýkonnější model z našeho portfolia a očekáváme, že pozmění stávající mapu dobíjecí sítě České republiky. Již na jaře navíc představíme chytrou rychlonabíjecí stanici Siemens Triberium s dobíjecím výkonem až 150 kW,“ říká Ivo Hykyš, Head of e-charging/e-mobility ve společnosti Siemens ČR.

Stanice Siemens Triberium je vhodná pro všechny typy elektromobilů a nabíjecích standardů dostupných na trhu a umožňuje nabíjet hned dva elektromobily najednou. U stanice s adresou Siemensova 1, Praha 13, se nachází dvě vyhrazená místa pro elektromobily.

Nabíjecí stanice Siemens

Portfolio nabíjecích stanic od Siemens pro elektromobily a plug-in hybridy zahrnuje, vedle rychlonabíjecí stanice, také nástěnné nabíjecí stanice, tzv. wallboxy, a kabelové nabíječe.

Wallboxy jsou určeny pro pevnou instalaci v garážích, nákupních centrech, na menších parkovištích a na místech splňujících podmínky elektrického krytí IP 56. Instalace nástěnné nabíjecí stanice nevyžaduje žádný specifický zásah do domovní rozvodné sítě. Wallbox může být vybaven řídícím vstupem pro HDO signál pro nabíjení levnějším nočním proudem, díky čemuž je provoz automobilu, ve srovnání s automobily s benzinovými nebo naftovými motory, ještě výhodnější. Například wallbox Siemens VersiCharge IEC dokáže nabít baterii elektromobilu z 0 na 100 % za přibližně 1 až 4,5 hodiny dle typu vozidla.

Nabíjecí stanice Siemens Triberium umožní nabití z 0 na 80 % využitelné kapacity baterie VW E-Golf 2017 během 30 minut pomocí konektoru CCS2 50 kW*. Po dobití baterie na 80 % se zbývajících 20 % nabíjí sníženým výkonem, aby nedošlo k jejímu poškození. Což může zabrat dalších 15 až 20 minut. (* Využitelná kapacita baterie VW E-Golf 2017 je 31,5 kWh).

Podpora elektromobility je propojena se závazkem společnosti Siemens snížit do roku 2020 svou globální uhlíkovou stopu na polovinu a do roku 2030 být uhlíkově neutrální. Elektromobilitě se Siemens detailně věnuje na nově spuštěných stránkách www.siemens.cz/elektromobilita.

Elektromobilita a chytrá města

Díky rostoucímu počtu obyvatel ve městech, globalizaci a změně klimatu se po celém světě dostávají do středu dění tzv. smart cities, chytrá města. Siemens dokáže inteligentní řešení integrovat do infrastruktury měst a obcí a úspěšně tak posílit efektivitu budov, dopravy i energetických systémů. Tyto kroky vedou ke zlepšení kvality života obyvatel měst a obcí. Díky použití nejmodernějších technologií, mezi které patří také elektronabíječky pro osobní i městskou hromadnou dopravu, dochází ke zvyšování efektivity, bezpečnosti, ekonomické konkurenceschopnosti, tvorbě příjemného a zdravého prostředí pro život. Pro další informace navštivte www.siemens.cz/chytramesta.

Stego 700 x 200 px

Komentáře k článku (1)

Napsat komentář