Bez kabelové redukce to prostě nejde!
20.09.2021Pro správné a spolehlivé fungování bezdrátového systému je kromě výběru antény, velmi důležitý i vý...
Datum 04.08.2020
Během konfekce a instalace je obvykle každý kabel opatřen kovovým nebo plastovým štítkem připevněným pomocí kabelových vázacích pásků. Mělo by to pomoci při pozdější identifikaci funkce kabelu v systému. Informace o něm jsou však omezeny pouze na několik čísel a písmen a jsou statické. Pomocí Digital Cable Code vytvořil nyní LAPP řešení, které obohacuje tyto základní informace o další data, která lze kdykoli doplnit nebo změnit. Každý štítek obsahuje kód, který při naskenování vede na web v cloudu. Zde jsou uložena výrobní data a protokoly o zkouškách, které jsou v současné době zasílány v tištěné podobě. Uživatelé mohou také ukládat své vlastní informace, jako jsou výrobní informace, intervaly údržby nebo schémata zapojení. Pro každý kód existuje samostatná webová stránka. Typ kódu je v tomto konceptu druhořadý. LAPP používá ve svých testech široce používané QR kódy, ale jsou možné i číselné kódy nebo RFID tagy. „Pomocí Digital Cable Code spojujeme neomezené digitální informace s fyzickým produktem – kabelem,“ říká Dr. Martin Dorner, vedoucí technologie a inovací v LAPPu.
Jak výrobci kabelové konfekce, jako je LAPP Systems, zjistí, jaké informace chce mít zákazník na svém štítku? Dosud běžná metoda výměny dat byla pomocí souborů Excel nebo PDF, někdy dokonce i tištěných kopií. Konfekcionér přenáší tato data ručně, vytiskne je – a doufá, že nedošlo k žádným chybám. Cloudové označení eliminuje tento zdroj chyb. Software má digitální rozhraní, do kterého zákazník zadává data, která má konfekcionér vytisknout na štítek – bez jakéhokoli přerušování médií a bez chyb. LAPP již používá cloudové označování ve svých závodech na výrobu kabelové konfekce. Je plánováno zpřístupnit software také jiným výrobcům kabelové konfekce. V současné době se pracuje na vývoji vhodné obchodní strategie.
Digital Cable Code a Cloud Marking jsou plody nového inovačního procesu v LAPPu, známého jako Innovation for Future. Jeho cílem je podporovat radikální a razantní inovace, které by v klasickém Stage-Gate procesu neměly šanci. S nápady na tyto dva koncepty přišli inovátoři LAPPu na Design Thinking workshopech. Martin Dorner řekl: „Pozorujeme problémy zákazníků a snažíme se najít neobvyklá řešení.“ Digital Cabel Code a Cloud Marking jsou stále ve fázi konceptu a diskuze s potenciálními uživateli a čekají na přípravu sériové výroby.